Assistant Project Manager - Lines

Equans zoekt een Assistent Project Manager voor de afdeling Lines in Haren.

Wat houdt deze job precies in?

  • opmaak technische offerten (verzamelen van de nodige documenten, plannen …)
  • opvolging van de werven in het algemeen: opmaak (bestellen van materiaal …) en bezoek
  • je zorgt ervoor dat de veiligheidsprocedures in orde zijn
  • je zorgt ervoor dat de kwaliteitsprocedures opgevolgd zijn
  • je bent de contactpersoon voor de arbeiders op de werven
  • je doet de eerste controle van de facturen van de leveranciers, opmaak van de saldo’s en opvolging van de rappels
  • opmaak van de werfdossiers (nodige documenten en formulieren opmaken en voorbereiden)

Wat heb je nodig?

  • je hebt minimum een bachelordiploma of gelijkwaardig door ervaring in een technische richting (bouw, elektriciteit, elektromechanisch ...)
  • je kan plannen en bouwtekeningen lezen
  • je kan vlot werken met Microsoft Office (Excel/Word)
  • je zorgt voor het afleveren van kwalitatief werk
  • je houdt van uitdagingen
  • je hebt zin voor verantwoordelijkheid, je kan de leiding nemen en op een correcte manier organiseren en plannen
  • je bent klantgericht en werkt graag samen met verschillende betrokken partijen
  • je kan vlot zelfstandig werken maar ook in team
  • je bent dynamisch, gemotiveerd, creatief en durft om initiatief te nemen 
  • je bent vlot in het Nederlands met goede kennis van het Frans

 De divisie Networks is actief binnen drie domeinen:

  • Lines
    • installatie en onderhoud van hoogspanningslijnen
    • assemblage en montage van hoogspanningsmasten
  • Substations
    • ontwikkeling en installatie van onderstations
  • Underground
    • aanleg van funderingen voor hoogspanningsmasten

Het departement Lines installeert, onderhoudt en herstelt hoogspanningslijnen (70 tot 400 kV).
Daarnaast assembleren en monteren ze ook hoogspanningsmasten (30 tot 260m).  

Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?

Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.

Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.

Een job bij Equans betekent:

  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
  • groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
  • eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand, vakantiegeld
  • leasewagen (met tankkaart)
  • smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
  • ADV-dagen, thuiswerk

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Eva Rowies - eva.rowies@equans.com


Project Manager - Lines

Equans zoekt een Project Manager voor de afdeling Lines in Haren.

Wat houdt deze job precies in?

Je bent verantwoordelijk voor de goede opvolging van jouw projecten. Dit omvat onder meer:

  • calculatie en offerteopmaak van verschillende projecten
  • contacten en onderhandelingen met de klanten
  • beheer en opvolging van leveranciers en onderaannemers
  • realisatie van de contracten, door het bepalen van de organisatie, de werfbezetting, de middelen en methodes, teneinde het contract met voldoening voor de klant uit te voeren en de vooropgestelde financiële marges te behalen
  • beheer van:
    • planning
    • kwaliteit en veiligheid
    • uitgaven en inkomsten
    • rendementsopvolging

Wat heb je nodig?

  • je hebt een diploma industrieel of burgerlijk ingenieur; of gelijkwaardig door een relevante ervaring in een industriële project management wereld
  • je hebt minimaal drie jaar ervaring als project manager en teamleider
  • informaticavaardigheden: kennis van de courante Office-toepassingen
  • je kunt montage- en bouwtekeningen lezen
  • je beschikt over een zeer goed technisch en organisatorisch inzicht
  • in je communicatie met klanten en leveranciers denk je steeds om de lange termijn
  • als coach ben je motiverend en enthousiast t.o.v. je collega’s. Als budgetbeheerder heb je vooral oog voor rendement en naakte resultaten
  • leidinggevende capaciteiten en sociale vaardigheden
  • je kan zowel in team als zelfstandig werken
  • je bent contactvaardig en resultaatgericht
  • talenkennis: tweetalig Nederlands/Frans

De divisie Networks is actief binnen drie domeinen:

  • Lines
    • installatie en onderhoud van hoogspanningslijnen
    • assemblage en montage van hoogspanningsmasten
  • Substations
    • ontwikkeling en installatie van onderstations
  • Underground
    • aanleg van funderingen voor hoogspanningsmasten

Het departement Lines installeert, onderhoudt en herstelt hoogspanningslijnen (70 tot 400 kV).

Daarnaast assembleren en monteren we ook hoogspanningsmasten (30 tot 260m). 

Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?

Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.

Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.

Een job bij Equans betekent:

  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
  • groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
  • eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand, vakantiegeld
  • leasewagen (met tankkaart)
  • smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
  • ADV-dagen, thuiswerk

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Eva Rowies - eva.rowies@equans.com


Project Director

To realize our ever challenging objectives, we are looking for an experienced Project Director.

You are active in Flanders (the construction site is located in Antwerp). Our offices are located in Grimbergen.

Your mission is to plan, organize, coordinate, lead and control all activities related to the project within contractual terms, delivery time, budgets, safety & quality standards and constraints associated, in order to achieve the business objectives.

Find out more about this job!

  • control project budget, tracking expenses, identify opportunities of cost saving without compromising project quality
  • carry the final accountability for the field engineering, project execution, financial results, risk management, technical quality, acceptance of the works, choice of materials, planning, procurement and resourcing
  • monitor subcontractors efficiency
  • manage the client relationship and the relationship with consortium partners and strategic subcontractors during the complete project life cycle
  • strategically select partners (suppliers, vendors,…) and stakeholders to whom activities will be outsourced
  • ensure good contract execution management and control of it (invoicing, budgets, progress,…)
  • lead, coordinate and ensure cohesion between the teams in all domains involved in the project, including indirect or outsourced teams (engineering, construction, contracting,…)
  • provide executive summary on regular basics to the Department and Division Manager
  • be the leading example, inspire for and implement continuous improvements at project level
  • give input for career development

Do you have what it takes?

  • master in engineering
  • senior profile with at least 10 years of experience in contracting
  • solid experience in project & construction management in large and/or complex projects in national or international context, contracted as EPC and/or EPCm
  • proven experience in large construction projects, size above 50MEUR
  • general technical knowledge in piping & mechanical and electricity & instrumentation
  • familiar with complex contractual set-ups (a.o. FIDIC)
  • able to control a large organization
  • proven leadership capabilities
  • able to manage good relationships with the client and our partners while monitoring Equans' interests
  • decisive and persistent, high initiative taking, proven adaptability to find solutions, excellent commercial acumen
  • willing to work abroad (Western Europe) during the construction phase of the project with a fixed rotation schedule
  • excellent communication skills: full professional proficiency in English; knowledge of French or Dutch is definitely an added value

The department International Projects, part of the division Turnkey & International Projects, located in Grimbergen (Brussels) is the reliable partner for the construction and commissioning of large and complex multi-technical installations. We serve top rated companies in Western Europe, active in petrochemical, pharma, power generation, tank storage,… with modular construction as well as stick build installation.

Want to tackle tomorrow’s multi-technical challenges with us?

Then join our experts in the various innovative and exciting projects of Equans. You get the opportunity to use your technical skills as well as to discover cutting-edge technologies and help customers in the 3 major transitions of today: the energy transition, the industrial transition and the digital transition.

Joining Equans is more than that! You also get:

  • a competitive salary in line with your education and experience
  • interesting training and career opportunities
  • group-, hospitalization insurance
  • eco & meal vouchers, monthly net allowance
  • lease car (with fuel card)
  • smartphone with subscription, laptop, internet fee
  • bonus scheme

We are looking forward to meeting you!

Are you interested in this position and do you have questions? Please contact our HR colleague Annick Verelst – 0478 88 63 34


Project Manager (Offshore Wind, Maintenance & Monitoring)

To expand our offshore wind ambitions and to strengthen our teams on existing projects, we are looking for a Project Manager Maintenance & Monitoring Offshore Services (Hoboken).

In this role you will function within the department Monitoring and Maintenance.

You manage several offshore teams working on offshore wind balance of plant assets for internal and external clients. The teams consist of in-house E/I and mechanical technicians combined with specialized sub-contractors. You are responsible for planning, preparation and execution of offshore campaigns, including HSSE compliance, work permits, work method statements, logistics and reporting with the aim to unburden clients by providing first time right excellent quality.

In addition, you assist in acquiring new business by sensing new opportunities, providing input for tenders, actively promote Equans Offshore Services and managing relations with clients.

Your activities:

  • responsible for finances and technical quality within the execution of multidisciplinary offshore service tasks and projects
  • manage one or more projects simultaneously, integration multiple disciplines, prepare project plans and schedules, keep track of progress and budget
  • responsible for financial management, including cost control, quantity control. Reporting according to company procedures. Respond adequately towards deviations and mitigate where necessary
  • providing leadership to personnel by motivation, coaching, stimulation and representing their needs
  • allocating and planning job duties
  • managing the offshore works in terms of schedules and manning levels required for the offshore works, including specialised subcontractors
  • ensuring all offshore works are performed in accordance with local rules, regulations and procedures. This includes ensuring all personnel used offshore have the correct training and competency for the scope of work
  • responsible for order of materials, resources, components, etc. in collaboration with the Purchasing department
  • participate in entity transcending projects where the specific knowledge from the department is valuable for achieving success
  • responsible for quality safety and environment within the provision of services. Make sure that operations are compliant to corporate and legal rules and regulations
  • keep up and expand an external network of clients and suppliers, continuous representation of Equans companies
  • support in preparation of tenders. Cost price calculation, preparation of supporting documentation, such as management plans, maintenance plans, logistic solutions and service schedules
  • participate in the 24/7 duty on call Offshore Services Renewables
  • you report directly to the Operations Manager Offshore Services

What do you need?

  • high level or university degree in electrical engineering, mechanical engineer, marine engineering or a comparable discipline
  • knowledge and experience (+5 years) in managing offshore projects, preferably in maintenance and services
  • extensive experience in the technical field of offshore electrical/mechanical engineering
  • experience in managing contracts
  • hands on mentality, willing to take up a broad range of activities from work preparation up to contract management
  • ability to analyse multiple sources of data, make connections & create high quality solutions, prioritising the key issues & consequences
  • ability to grasp new concepts quickly and to become acquainted with a range of topics
  • you show initiative, you are persuasive, a self-starter and willing to contribute to expand into new initiatives
  • you have excellent communication skills and are able to organize and schedule activities
  • you are dynamic, enthusiastic, intrinsically motivated, you take your responsibility and ownership (committed); no 'nine-to-five mentality'
  • you are able to functionally manage and give direction to (a team of) technicians/subcontractors and you are a team player yourself
  • willingness to travel and able to visit offshore assets occasionally
  • you are fluent in Dutch and English, both verbally and in writing

The department Monitoring and Maintenance is responsible for executing offshore wind service contracts meaning full monitoring and multidisciplinary maintenance services for entire offshore wind farms. This includes the monitoring and maintenance of substations, wind turbines, hardware, software, low, medium and high voltage and auxiliary installations.

In addition, this department is responsible for a part the offshore commissioning and warranty resolution of Equans built Offshore Substations.

Want to tackle tomorrow’s multi-technical challenges with us?

Then join our experts in the various innovative and exciting projects of Equans. You get the opportunity to use your technical skills as well as to discover cutting-edge technologies and help customers in the 3 major transitions of today: the energy transition, the industrial transition and the digital transition.

Joining Equans is more than that! You also get:

  • a competitive salary in line with your education and experience
  • interesting training and career opportunities
  • group-, hospitalization-, disability insurance
  • eco & meal vouchers
  • lease car (with fuel card)
  • smartphone with subscription, laptop
  • additional paid leave, seniority leave, homeworking

We are looking forward to meeting you!

Are you interested in this position and do you have questions? Please contact our HR colleague Annick Verelst - 0478 88 63 34


Package Manager (Offshore Wind)

Equans is looking for a Package Manager (Offshore Wind). In this role you are active in the Offshore division in Hoboken.

In the context of substation projects within the Offshore division, you are responsible for the delivery of a package of systems. You manage scope, time, budget, quality, safety, risk and interfaces during the complete project lifecycle.

You functionally report to the Project Manager. For the systems in the package you ensure the smooth delivery of the complete scope by the suppliers and team members involved.

Your mission?

  • reporting and communication:
    • issue a regular progress report to the Project Manager highlighting documentation status, issues, risks and delays
    • hold weekly commercial meetings with the Project Manager and Cost Controller to ensure all variations are captured and issued to the client
  • scope management :
    • manage scope, deliverables and milestones in line with the overall project requirements and objectives
    • monitor the lifecycle of Technical Queries ensuring timely responses and resolution
    • ensure that freeze dates are respected and after a freeze the change management process is followed
  • time management:
    • continuously ensure that package is progressing in accordance with the time schedule and that milestones are met
    • be in close contact with suppliers in a proactive way and follow up on their deliverables including document (re)submissions until acceptance. If there are delays, make the supplier commit on a recovery plan
    • if suppliers need to perform works on site ensure the timely submission of permit package and that the employees they are sending have the necessary qualifications and are registered timely
  • contract management and procurement:
    • organize the preparation of RFQs, the evaluation of offers, contract negotiations and signing in cooperation with the Procurement team
    • you are responsible for the smooth interaction between the project and suppliers: guarantee responsiveness, progress and good cooperation from the two sides. If necessary send early warnings and notices of defaults or defects in cooperation with the Contract Manager
  • cost management:
    • continuously control the package budget in cooperation with the Project Manager, Cost Controller and system engineers
    • negotiate and ensure smooth handling of variation orders
  • risk management:
    • identify risks related to the system or supplier, define and continuously follow up the mitigation plan with the supplier, System Engineer and other team members
  • quality management:
    • work with the Quality Manager to develop and follow up the quality management plan and system inspection and test plan (ITP)
    • follow up on timely resolution of punches. Punches can only be closed after approval of the related Equans team members. FAT equipment may only be shipped punch-free, exceptions must be explicitly approved by the responsible System Engineer, the Quality Manager and Project Manager. MC punches must be solved before HAT and HAT punches must be solved before sail-away
    • review of key deliverables - ensure that review procedure is followed
    • collect lessons learned and ensure implementation of company/division procedures, templates and standards
  • HSE:
    • work with the HSE Manager and supplier to ensure works are performed in accordance with the HSE plan
    • in case of incidents involve the supplier and ensure any resulting actions are picked up adequately
  • internal contacts: project team, Equans Offshore departments and other divisions within Equans
  • external contacts: suppliers, clients and partners

Do you possess the following qualifications & skills?

  • university level degree, master of science in engineering (mechanical/electrical/electromechanical)
  • minimum 5 years of relevant work experience within offshore, renewables or substations
  • demonstrated experience with budgets, scheduling and risk evaluation is a plus
  • knowledge of and experience in the offshore wind industry is desired
  • project management certification is strongly preferred
  • demonstrated ability to manage multiple suppliers simultaneously
  • demonstrated ability to manage people from all types of fields of expertise
  • knowledge of cost control philosophy, estimating and change management procedures required
  • advanced knowledge of Word, Excel, PowerPoint, Sharepoint, Visio
  • good knowledge of and experience with MS Project, Primavera
  • good analytical skills
  • you are able to structure and prioritize your own work and can work under set time frame 
  • strong communication skills
  • you are able to manage good relationships with the project management team, the client and our partners while monitoring Equans’ interests. You are a team player and have a pragmatic and pro-active approach
  • leadership capabilities and experience in managing vendors and partners
  • it is possible that short missions abroad could apply for meetings with vendors or clients
  • professional working knowledge of English, Dutch is an advantage. Knowledge of French and/or German is an added value

Want to tackle tomorrow’s multi-technical challenges with us?

Then join our experts in the various innovative and exciting projects of Equans. You get the opportunity to use your technical skills as well as to discover cutting-edge technologies and help customers in the 3 major transitions of today: the energy transition, the industrial transition and the digital transition.

Joining Equans is more than that! You also get:

  • a competitive salary in line with your education and experience
  • interesting training and career opportunities
  • group-, hospitalization-, disability insurance
  • eco & meal vouchers
  • concessionary travel, lease car (with fuel card), parking, bicycle lease plan
  • additional paid leave, seniority leave, homeworking

We are looking forward to meeting you!

Are you interested in this position and do you have questions? Please contact our HR colleague Annick Verelst - 0478 88 63 34


Assistant Project Manager Rail EM

Wij zoeken een Assistant Project Manager Rail Elektromechanica voor Rail EM, onderdeel van onze divisie Infra. In deze functie is Vlaanderen jouw regio met Aartselaar als uitvalsbasis.

Heb je een passie voor elektromechanica en ben je op zoek naar een functie met een grote variatie aan taken, verantwoordelijkheden en kansen om te groeien?

Ontdek snel deze boeiende job bij Equans! 

  • je staat mee in voor de begeleiding en coördinatie van projecten
  • ondersteuning bij de calculatie en offerteopmaak
  • contacten en onderhandelingen met de klanten (overheden) tijdens de projectuitvoering
  • contacten met en opvolging van de leveranciers en onderaannemers
  • opvolgen en ondersteunen van de ploegen op de werf
  • de technische detailopvolging van de projecten

Je rapporteert aan de Project Manager.

Wat heb je nodig?

  • je bent in het bezit van een masterdiploma in een elektrische richting (elektromechanica, energie …) of gelijkwaardig door ervaring
  • een eerste ervaring in een technische projectomgeving is een troef, maar geen must
  • je bent nauwkeurig en werkt graag met cijfers
  • je bent resultaatsgericht en hebt het nodige doorzettingsvermogen om deadlines te behalen
  • je werkt graag samen met anderen in team, maar je kan ook zelfstandig opdrachten afwerken
  • je communiceert vlot en klantgericht
  • je bent hands-on, pragmatisch en flexibel ingesteld
  • je plant, organiseert en coördineert graag
  • je bent in het bezit van een rijbewijs B

Binnen de divisie Infra is het departement Rail EM (Elektromechanica) actief op het vlak van sterk- en zwakstroomuitrustingen voor tram-, metro- en treinapplicaties. Tot ons werkdomein behoren onder meer: voedingsstations voor trein/tram/metro, laadinfrastructuur voor elektrische bussen, tram- en metrosignalisatie, informatiesystemen voor de reizigers, automatisatie …

Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?

Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.

Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.

Een job bij Equans betekent:

  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
  • groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
  • eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding
  • leasewagen (met tankkaart), fiets leaseplan
  • smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
  • ADV-dagen, anciёnniteitsverlof, thuiswerk

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Corinne Delaplace - 02 3 711 914 of corinne.delaplace@external.equans.com


Assistant Project Manager | Underground Piping

Vous recherchez un job dans la région de Fleurus ? Vous êtes (presque) passionné par les activités de tuyauteries  et câbles enterrés ? Ça tombe bien, nous aussi ! Et nous recherchons justement un Assistant Project Manager.
Vous n’avez pas beaucoup d’expérience ? Pas de panique ! Ce poste d’assistant vous formera au mieux aux techniques particulières avec lesquelles nous travaillons, entre autres pour enterrer les câbles et tuyaux en milieu industriel.
Ceci vous offrira l’opportunité d’é voluer vers le rôle de Project Manager selon vos motivations.  
En quoi consiste concrètement cette fonction ?
En étroite collaboration avec les collègues  de la cellule et le Section Manager, vous participez à la coordination/contrôle de toutes les activités relatives à un projet. Vous veillez à  l’élaboration de :

  • la solution
  • la définition du planning
  • la bonne réalisation des projets : appel d’offre, contenu technique, facturation & délais de livraison

 Vous participez à l’analyse du cahier des charges et gérez toutes les modifications et/ou écarts survenant au cours du chantier. Vous informez la ligne hiérarchique et le client afin d’assurer la rentabilité du projet. #SafetyFirst ! Tout au long du projet, vous vous assurez du respect des normes de sécurité, de qualité et des règles liées à l’environnement, et ce, dans le respect des procédures en vigueur.  Vos contacts

  • avec les équipes : dans un premier temps, vous vous formez sur le terrain avec nos équipes pendant la réalisation de nos projets
  • avec le Project Manager : vous l’assistez dans le suivi des aspects financiers du projet confié. Ceci afin de s’assurer une exécution des travaux dans le respect du budget défini et d’anticiper les « dérapages » éventuels
  • avec les clients/fournisseurs/partenaires : vous gérez les contacts tout au long de l’appel d’offre jusqu’à l’exécution du projet

 
Ravis de faire votre connaissance !
Vous avez un diplôme d’Ingénieur industriel ou d’une formation/expérience similaire ? Si c’est combiné avec une expérience en construction et/ou génie civil, nous sommes déjà sur la même longueur d’onde !  L’Assistant Project Manager que nous recherchons dispose également des qualités suivantes :

  • bon sens, bonne capacité d’organisation, bonnes compétences de communication et d’anticipation : vous vous assurez de l’exécution des travaux dans le respect des délais et du budget tout en respectant les processus d’EQUANS
  • aimer travailler en équipe, vous vous sentez à l’aise sur le terrain
  • être flexible : vous disposez d’un permis B et êtes disposé à vous déplacer dans toute la Belgique (dépend des projets)
  • pouvoir parler/désireux d’apprendre le français, néerlandais et l’anglais

 
Envie de relever les défis multi-technologiques de demain ?
 Alors rejoignez dès à présent nos équipes d'experts, au sein desquelles vous pourrez exercer de nombreuses responsabilités et vos connaissances techniques mises en pratique. Et ce, dans un environnement de travail passionnant et innovant !Vous aurez également l’occasion de découvrir les technologies de demain afin d’aider nos clients dans les trois grandes transitions actuelles : la transition énergétique, la transition industrielle et la transition numérique. Mais ce n’est pas tout, rejoindre Equans, c'est aussi :

  • un salaire compétitif, conforme à votre formation et expérience
  • des avantages extra-légaux comme des chèques-repas, des assurances groupe & hospitalisation
  • de belles opportunités de formation et de développement

 Nous avons hâte de vous rencontrer ! Cette description vous colle-t-elle à la peau et vous souhaitez plus de renseignements ? Contactez notre collègue Federic Vervacke - 0471 77 89 21


Senior Project Manager - Industriële Energie Projecten North

Voor de goede opvolging van projecten in onze afdeling in Grimbergen is Equans op zoek naar een Senior Project Manager.

In deze rol ben je actief op kantoor tijdens de engineering en aankoop, op de werven tijdens de bouw en opstart. Tijdens de offertefase treed je op als Bid Manager, zodra de bestelling binnen is, word je de Project Manager voor dit project.

Wat zijn zoal de dagelijkse taken van een Senior Project Manager?

  • technisch:
    Onze projecten hebben betrekking op thermische, energetische installaties waarbij diverse technieken aan bod komen, gaande van proces, civiel, staal, equipment, piping, elektrisch, automatisatie …
  • beheer:
    Je draagt de eindverantwoordelijkheid voor je project en bent verantwoordelijk voor de contractuele aspecten.
    Hierbij bewaak je veiligheid, de contractuele eisen (prestaties, kwaliteit …), de timing en het budget. Indien nodig kan je terugvallen op de juridische of HSE-afdeling.

    Je rapporteert op regelmatige tijdstippen naar de hiërarchie.

  • commercieel:
    Afhankelijk van de projectgrootte varieert de looptijd van enkele maanden tot enkele jaren.

    Het is de bedoeling om steeds een goede commerciële relatie te onderhouden met de klant. Verder beheer je met hulp van de aankoopdienst de contracten met leveranciers en onderaannemers, waarbij de verwachte doelstellingen steeds duidelijk vermeld worden.

  • team:
    Bij opstart van het project wordt er een team samengesteld bestaande uit verschillende disciplines (zoals proces, engineering, design, mechanisch, elektrisch …). Het is je taak om dit team te sturen, te coachen en te motiveren. Een goede teamspirit staat hierbij centraal.

Spreekt deze job jou aan? Met volgende competenties & troeven kan jij het verschil maken bij Equans: 

  • een diploma industrieel of burgerlijk ingenieur, of gelijkwaardig door een relevante ervaring in een industriële projectmanagement-wereld
  • minimaal 5 jaar ervaring als project manager en teamleider
  • een aantoonbare ervaring in proces- en energieprojecten
  • informaticavaardigheden: kennis van de courante MS Office-toepassingen, inclusief MS-Project
  • als coach ben je motiverend en enthousiast t.o.v. je collega’s, jouw leidinggevende capaciteiten en sociale vaardigheden stellen jou in staat om goed in team te werken
  • als budgetbeheerder heb je vooral oog voor rendement en resultaten
  • een zeer goed technisch inzicht en in staat om te multitasken. Je bent resultaatsgericht
  • je bent mobiel en flexibel en bereid om voor de duur van het project naar de klant te reizen (België en de buurlanden)
  • je kan in het Nederlands, Frans en Engels uitdrukken. Duits is een plus

De afdeling Contract Solutions verzorgt sleutel-op-de-deur energieprojecten voor de industrie en intercommunales.

Enkele voorbeelden van projecten:

  • stoom/water circuit met generatie van energie in de vorm van warmte en elektriciteit d.m.v. een stoomturbine
  • optimalisatie van ketelrendementen door een lagere rookgastemperatuur te bekomen en productie van extra lagedruk stoom
  • gebruik van restwarmte om een warmtenet te voeden
  • gebruik van syngas om energie te creëren
  • het inzetten van E-boilers in het kader van de vergroening van energieproductie

 

Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?

Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.

Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.

Een job bij Equans betekent:

  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • voordelen zoals maaltijdcheques, ecocheques, leasing wagen met tankkaart, hospitalisatie-, groeps- & invaliditeitsverzekering, internetvergoeding, GSM, ADV-dagen & anciënniteitsdagen, optionele fietsleaseplan
  • thuiswerk
  • nettovergoeding & bonussysteem
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Pascale Robroeks - pascale.robroeks@external.equans.com


Assistant Project Manager - Electrical/Electromechanical

What if your organizational talent is the key to a successful project?

At Equans, we welcome you!

Much, little or no experience? No problem! Your passion for engineering and coordination skills are the foundation of your job, from there a lot is possible. The projects you follow and the team you are a part of give you the opportunity to learn and grow.

All of our departments work within different sectors and each with their own specializations.

They operate in large buildings and complexes (private and public), on residential projects, road and rail infrastructure, safety installations, substations (high and low voltage), water treatment systems, distribution networks, data centers, offshore,...

You decide which job as Assistant Project Manager interests you most and in what you would like to evolve.

As Assistant Project Manager, you will have the opportunity to be active on sites & projects throughout Belgium, with Flanders and Brussels as main locations.

Check-APM-EN

At Equans, our colleagues work in more than 50 branches spread throughout Belgium and Luxembourg.

You experience both the stability of a large company as well as the pleasant, collegial atmosphere in our smaller teams.

Do you think safety is important? So do we! That is why safety in all its forms is our #1 priority and we ensure a safe working environment for every Equans-colleague.

Every day, our Assistant Project Managers enthusiastically choose to be active on varied projects that matter and in which they can put their skills to full use to achieve a successful result. In addition, they seize every professional opportunity that gives them the chance to learn and grow.

Ready to join them? #ProudToMakeItReal

Jobs-APM-EN
 
Are you interested in this position and do you have questions? Contact our HR colleagues at elec.jobs.belux@equans.com

Foto - Assistant Project Manager Electrical/Electromechanical - Equans jobs


Assistant Project Manager

Equans zoekt een Assistant Project Manager - Elektromechanica.Ben je op zoek naar een functie waar je projectmatig kan werken en hierin verder kan evolueren? Lees dan zeker verder en solliciteer! Je bent de spil in verschillende projecten en zorgt voor de projectopvolging. Je staat hiervoor in nauw contact met de klanten, werfleiders, andere collega’s en jouw Project Manager. Op een project ben je verantwoordelijk voor het coördineren en controleren van projectgebonden activiteiten, zoals de installatie, project controlling, veiligheid, kwaliteit etc. Dit is steeds in samenwerking met en ondersteund door de Project Manager. In het leertraject zal je doorheen de projecten verschillende rollen en verantwoordelijkheden op jou nemen, met als doel te groeien binnen de organisatie. 
De projecten bevinden zich voornamelijk in de regio Antwerpen/Kempen binnen de chemische, petrochemische, farmaceutische en nucleaire sector.  
Je verantwoordelijkheden zijn onder andere:

  • de communicatie verzorgen met de klant(en) en intern
  • vlot en efficiënt samenwerken met collega’s
  • de nodige projectadministratie verzorgen
  • opstellen van een veiligheidsdossier/projectplan
  • bijwonen van werfvergaderingen
  • opstellen van technische fiches, budgetten, meetstaten ...
  • ontvangen van offerten en lastenboeken doornemen
  • bijhouden en voorbereiden van verrekeningen
  • controle bestellingen
  • voorbereiding van dossiers
  • opstellen en aanvragen van bestelbonnen
  • opmetingen op de werven

 
Wat heb je nodig?

  • je behaalde een masterdiploma in elektromechanica
  • een eerste ervaring in een technische projectomgeving is een troef, maar geen must
  • je werkt nauwkeurig en graag met cijfers, en hebt kennis van Excel
  • je beschikt over het nodige doorzettingsvermogen om deadlines te behalen
  • je werkt graag samen met anderen maar werkt ook zelfstandig opdrachten af
  • van nature ben je een vlotte communicator, denk je klantgericht en neem je graag initiatieven
  • rijbewijs B

 Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen? Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.  Een job bij Equans betekent:

  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • afhankelijk van jouw functie ook tal van voordelen zoals maaltijdcheques, een leasewagen, hospitalisatie- & groepsverzekering …
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden

 Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten! Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Kim Claesen - 0465 07 87 65 of kim.claesen1@external.equans.com