Project Cost Controller - Offshore Wind
For our Department Offshore Windfarms situated in Hoboken (Antwerp) and part of the Division International Operations, we are looking for a Project Cost Controller.
The job?
- you are responsible for setting the cost breakdown structure in line with the contract and projects related activities of the offshore windfarms division
- you will be the expert/advisor of the Project Manager in estimation of budget forecasts based on tools & techniques
- you organize an efficient and effective administration for the project, including procedures, time schedules, ratios, budgets, information systems, billing, reporting,…
- for procurement and subcontracting you are the liaison between central procurement and contract needs, and will assure that procurement and subcontracting is in line with our policy, the specifications and budgets
- furthermore, you control the delivered results versus what was agreed in the contract and you will report the project progress, exceptions and advice the appropriate actions to the Project Manager
Do you possess the following qualifications & talents? Then quickly click ‘Apply’!
- technical engineering degree with a strong affinity for figures or financial degree with strong affinity for the technical and industrial sector
- you have a first experience in managing and coordinating technical projects
- you are triggered by close and accurate monitoring of financial data and project progress
- you are a team player, have a practical and pro-active approach, and are service minded
- bilingual: Dutch/English. French would be an asset
Equans is a major player in the growing European offshore windfarm sector. Constantly seeking innovative solutions, we developed the multidisciplinary concept of the Offshore High-Voltage Substation (OHVS) to optimize exporting power generated by a wind farm. Our capacity to take an OHVS project from the initial feed studies through to operation and maintenance and to deliver on-time has greatly contributed to an increasing number of wind farm investors calling on our involvement.
Want to tackle tomorrow’s multi-technical challenges with us?
Then join our experts in the various innovative and exciting projects of Equans. You get the opportunity to use your technical skills as well as to discover cutting-edge technologies and help customers in the 3 major transitions of today: the energy transition, the industrial transition and the digital transition.
Joining Equans is more than that! You also get:
- a competitive salary in line with your education and experience
- interesting training and career opportunities
- group-, hospitalization insurance
- eco & meal vouchers, representation allowance
- lease car (with fuel card), bicycle lease plan
- smartphone with subscription, laptop, internet fee
- additional paid leave, seniority leave, homeworking
We are looking forward to meeting you!
Are you interested in this position and do you have questions? Please contact our HR colleague Annick Verelst - 0478 88 63 34
Section Manager
Voor onze vestiging in Aartselaar - afdeling Automation zoeken we een Section Manager.
Wat als je jouw uitgebreide ervaring en commerciële feeling kon inzetten in een technische functie met verantwoordelijkheid?
Als Section Manager neem je de leiding van een dynamisch team van engineers & project managers. Je plant, organiseert, coördineert en controleert alle operationele activiteiten.
Concreet betekent dit dat je:
- instaat voor de commerciële activiteiten (inschrijven tenders, opvolgen klantencontacten, pricing …)
- verantwoordelijk bent voor de P&L (+/- 10M€ TO/y) van jouw sectie & waakt over de financiële projectopvolging van de project managers
- sommige projecten zelf opvolgt en bijstuurt zodat de gestelde objectieven behaald worden
- samenwerkt met andere section managers om de mogelijke synergiën maximaal te benutten
Daarnaast zorg je ook voor de personeelsaansturing (coaching, aanwerving, retentie …) binnen jouw sectie. Je bent een goede people manager met een luisterend oor.
Je rapporteert aan de Department Manager over de activiteiten en resultaten van jouw sectie.
Wat heb je naast jouw passie voor techniek nodig om succesvol te zijn als Section Manager bij Equans?
- een masteropleiding - bij voorkeur ingenieur in een elektrische richting: elektromechanica, energie, elektriciteit …
- minimum 10 jaar relevante technische-, project- en teammanagementervaring
- sterke ervaring in industriële automatisering en/of IT-projecten
- ervaring met werken in de functie van contractant (plus)
- flexibiliteit (geen 9-to-5-mentaliteit)
- goede beheersing van het Nederlands en het Frans aangezien jouw team bestaat uit een 40-tal NL- en FR-talige collega’s
En verder ook:
- jouw heldere kijk en visie op de zaken
- jouw resultaat- en klantgerichte ondernemersmentaliteit
- jouw sterke communicatieve skills die je toelaten om zowel met interne als externe partners (personeel, klanten, leveranciers, onderaannemers etc.) te onderhandelen
Equans – afdeling Automation
De afdeling Automation maakt deel uit van de Mobility-divisie van Equans waar we elektrotechnische uitrustingen voor alle transportmodi (autowegen, spoorwegen, waterwegen, luchthavens, openbaar vervoer …) ontwerpen, bouwen en onderhouden.
Het team dat jij als Section Manager leidt, bouwt aan uitdagende software-oplossingen voor heel wat verschillende multidisciplinaire projecten (tunneltechnologie, beweegbare kunstwerken, bruggen, sluizen, pompstations), verkeersmanagement (wegen, water, spoor), marinetechnieken, IoT, slimme beheersplatformen … voor openbare besturen in België.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatieverzekering
- maaltijdcheques
- camionette
- smartphone met abonnement, laptop
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Chris Roels - 0471 80 24 27 of chris.roels@equans.com
Engineering Manager - Project Beverentunnel
Voor het renovatieproject van de Beverentunnel gelegen op de R2, het noordelijke deel van de Antwerpse ring in het havengebied, zoeken wij een Engineering Manager.
Je staat binnen deze totaalrenovatie in voor de coördinatie en supervisie van de volledige engineering.
Wat houdt deze job precies in?
- je vormt tijdens de engineering-fase de brug tussen de technisch verantwoordelijken van de verschillende deelsystemen, onderaannemers, leveranciers, het project management, de BIM Coördinator en het Engineering Office
- je beheert de interfaces tussen de verschillende systemen & partijen en zoekt continue naar verbeteringen & optimalisaties
- je bent verantwoordelijk voor het tijdig en correct opleveren van de verschillende studiedocumenten
- je staat de technisch verantwoordelijke bij in de analyse van offertes en lastenboeken
- je staat mee in voor het opstellen van testprocedures van de verschillende deelsystemen alsook voor de onderlinge integraties
- je rapporteert aan de Project Manager en fungeert dagdagelijks als zijn/haar rechterhand
Beschik je over onderstaande troeven? Solliciteer dan snel!
- je bezit een masterdiploma in elektromechanica
- je hebt minimum een 5-tal jaar relevante werkervaring waardoor je een goed beeld hebt van het reilen en zeilen binnen een constructieproject
- je kan werken met de meest gebruikte Microsoft Office-programma’s zoals Word en Excel, maar meer geavanceerde ICT-kennis (Project, SharePoint, VBA, PowerShell, Python ...) wordt zeker geapprecieerd
- je bent zeer gedreven, hands-on en pragmatisch ingesteld, zowel op organisatorisch als technisch vlak
- je hebt een autonome manier van werken in een teamgeoriënteerde organisatie
- je hebt een rijbewijs B
Samen met enkele elektromechanische, infra- en civiele partners zal Equans de 1070-meter lange Beverentunnel volledig renoveren, in lijn met de Europese richtlijnen voor tunnelveiligheid en klaar voor de klimaat- en energie-uitdagingen van de toekomst. Hierbij mag je denken aan alle mogelijke elektromechanische technieken zoals hoog- en laagspanning, automatisatie, ventilatie, camera's, telefonie, omroepinstallaties, netwerk ...
Het Beverentunnel-project vormt een uitstekende gelegenheid om jouw carrière binnen Equans een vliegende start te geven. Dit veelzijdige project, met talrijke uitdagingen, biedt de mogelijkheid om aanzienlijke ervaring op te doen in alle facetten van de job. Dagelijks zullen er tienduizenden mensen gebruik maken van de infrastructuur waaraan je hebt meegewerkt. Bovendien staan er nog diverse andere omvangrijke infrastructuurprojecten op de planning.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
- eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand, vakantiegeld
- leasewagen (met tankkaart)
- smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
- ADV-dagen, thuiswerk
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Eva Rowies – eva.rowies@equans.com
Assistant Project Manager - Project Beverentunnel
Voor het renovatieproject van de Beverentunnel gelegen op de R2, het noordelijke deel van de Antwerpse ring in het havengebied, zoeken wij een Assistant Project Manager.
Ben je op zoek naar een functie waar je projectmatig kan werken en hierin, steeds in samenwerking met en ondersteund door de Project Manager, verder kan evolueren? Lees dan zeker verder!
Wat houdt deze job precies in?
- je verzorgt de nodige projectadministratie zoals veiligheidsdossier, projectplan, technische fiches, budgetten en meetstaten
- je stelt bestelbonnen op en beheert en controleert de bestellingen
- je verzorgt de communicatie met de klant(en), leveranciers, onderaannemers en internen
- je werk vlot en efficiënt samen met collega’s
- je woont werfvergaderingen bij
- je ontvangt en analyseert offertes en lastenboeken
- je beheert verrekeningen
- je beheert de interfaces tussen verschillende technieken
Beschik je over onderstaande troeven? Solliciteer dan snel!
- je bezit een masterdiploma in elektromechanica
- een eerste ervaring in een technische projectomgeving is een troef maar geen must
- je kan werken met de meest gebruikte Microsoft Office-programma’s zoals Word en Excel, maar meer geavanceerde ICT-kennis (Project, SharePoint, VBA, PowerShell, Python ...) wordt zeker geapprecieerd.
- je bent zeer gedreven, hands-on en pragmatisch ingesteld
- je hebt een autonome manier van werken in een teamgeoriënteerde organisatie
- je vertoont sterke affiniteit met de werf en praktische uitvoering
- je hebt een rijbewijs B
Samen met enkele elektromechanische, infra- en civiele partners zal Equans de 1070-meter lange Beverentunnel volledig renoveren, in lijn met de Europese richtlijnen voor tunnelveiligheid en klaar voor de klimaat- en energie-uitdagingen van de toekomst. Hierbij mag je denken aan alle mogelijke elektromechanische technieken zoals hoog- en laagspanning, automatisatie, ventilatie, camera's, telefonie, omroepinstallaties, netwerk ...
Het Beverentunnel-project vormt een uitstekende gelegenheid om jouw carrière binnen Equans een vliegende start te geven. Dit veelzijdige project, met talrijke uitdagingen, biedt de mogelijkheid om aanzienlijke ervaring op te doen in alle facetten van de job. Dagelijks zullen er tienduizenden mensen gebruik maken van de infrastructuur waaraan je hebt meegewerkt. Bovendien staan er nog diverse andere omvangrijke infrastructuurprojecten op de planning.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
- eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand, vakantiegeld
- leasewagen (met tankkaart)
- smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
- ADV-dagen, thuiswerk
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Eva Rowies – eva.rowies@equans.com
Project Site Coördinator - Project Beverentunnel
Voor het renovatieproject van de Beverentunnel gelegen op de R2, het noordelijke deel van de Antwerpse ring in het havengebied, zoeken wij een Project Site Coördinator.
Je staat binnen deze totaalrenovatie in voor de volledige organisatie van de aan jou toegewezen techniek(en).
Wat houdt deze job precies in?
- in een eerste fase ben je verantwoordelijk voor het opmaken van studiedocumenten (technische specificaties evenals concept- en uitvoeringsplannen) van de aan jou toegewezen elektrische systemen in de tunnel. Dit doe je in nauwe samenwerking met het Engineering Office
- je verzorgt de noodzakelijke mondelinge en schriftelijke communicatie met de Project Manager en betrokken partijen op de werf, alsook de rapportage naar de klant toe
- je geeft leiding aan medewerkers en je superviseert de onderaannemers en leveranciers
- je staat in voor de volledige organisatie van jouw deelsystemen en zoekt continu naar verbeteringen en optimalisaties
- je beheert en bewaakt de veiligheid en kwaliteit op de werf
- je neemt de leiding over inbedrijfnames en coördineert alle betrokken partijen
- je rapporteert aan de Project Manager en fungeert dagdagelijks als zijn/haar rechterhand
Beschik je over onderstaande troeven? Solliciteer dan snel!
- je bent industrieel- of burgerlijk ingenieur elektriciteit of elektromechanica
- een 2-tal jaar werkervaring is een pluspunt maar geen must
- je kan werken met de meest gebruikte Microsoft Office-programma’s zoals Word en Excel, maar meer geavanceerde ICT-kennis (Project, SharePoint, VBA, PowerShell, Python ...) wordt zeker geapprecieerd
- je bent zeer gedreven, hands-on en pragmatisch ingesteld
- je hebt een autonome manier van werken in een teamgeoriënteerde organisatie
- je stijl van communicatie laat toe om zowel doeltreffend leiding te geven aan werfpersoneel, als op een gepaste manier te communiceren met de klant, de hiërarchie en de onderaannemers
- je vertoont sterke affiniteit met de werf en praktische uitvoering
- je bent een geboren leider die zijn/haar teamleden weet te inspireren om kwalitatief en rendementsvol werk af te leveren. Dit alles op een kordate en veilige manier
- jouw sterk analysevermogen stelt jou in staat snel en correct situaties in te schatten, en het overzicht te houden in complexe zaken
- je hebt een rijbewijs B
Samen met enkele elektromechanische, infra- en civiele partners zal Equans de 1070-meter lange Beverentunnel volledig renoveren, in lijn met de Europese richtlijnen voor tunnelveiligheid en klaar voor de klimaat- en energie-uitdagingen van de toekomst. Hierbij mag je denken aan alle mogelijke elektromechanische technieken zoals hoog- en laagspanning, automatisatie, ventilatie, camera's, telefonie, omroepinstallaties, netwerk ...
Het Beverentunnel-project vormt een uitstekende gelegenheid om jouw carrière binnen Equans een vliegende start te geven. Dit veelzijdige project, met talrijke uitdagingen, biedt de mogelijkheid om aanzienlijke ervaring op te doen in alle facetten van de job. Dagelijks zullen er tienduizenden mensen gebruik maken van de infrastructuur waaraan je hebt meegewerkt. Bovendien staan er nog diverse andere omvangrijke infrastructuurprojecten op de planning.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
- eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand, vakantiegeld
- leasewagen (met tankkaart)
- smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
- ADV-dagen, thuiswerk
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Eva Rowies – eva.rowies@equans.com
Department Manager - Underground & Connections
To reinforce our department Underground & Connections (turnover 40 M€, headcount 300 FTE’s) within the division Networks, we are looking for an experienced technical manager to take on the position of Department Manager. Your work locations are Fleurus, Braine l’Alleud, Basècles, Haren and Wetteren.
As a Department Manager, you plan, organize, lead, coordinate and control all offers, projects and related business activities of the department concerned, in order to reach the targeted objectives from a commercial, customer relationship, project implementation, financial turnover, budget, profit and resources management point of view. HSEQ aspects are also a priority (safety first). You have the full responsibility of P&L with the support of some divisional or corporate services (HR, Purchase, Legal, etc.). You manage and coordinate these activities in the context of the Group strategy and within the set framework for one’s specific department.
Your main accountabilities:
- strategy:
- you define and implement the business strategy & vision for your department in alignment with the general Group strategies
- HSEQ:
- your ambition is to reach the highest HSEQ standards on your projects and within your department and you put an organization in place in order to do so
- synergies:
- you stimulate cross-departmental, -divisional, -entity collaboration on offers and projects
- commercial & business development:
- you stimulate and encourage the development of services & markets. In contact with clients, you lead the negotiations for major contracts
- you lead the commercial activities of your department
- in cooperation with your technical teams, you are accountable for the technical solutions that you will integrate in your offers and later, in the realization of the projects
- business supervision:
- you define, follow-up and achieve the commercial, financial, servicing and development targets. You implement and supervise the agreed actions during business reviews, etc. in order to achieve the departmental strategy
- profitability optimization:
- you maximize business performance for the short and long term
- team leadership and people management:
- you lead and coordinate the HR related activities within your department and ensure cohesion between your teams
- within your department, you manage a diversity of teams: an Operational, Engineering, Project, Tendering, Sales and Contract & Risk Management team
- you develop a middle and long term HR-strategy taking into account the age pyramid, the competence needs of your department and the hiring possibilities, in cooperation with the HR organization
What do you need?
- master in engineering is required and electromechanical background is a nice to have
- experience of 5 to 10 years in one of our activities. Also 10 years of experience in a project driven environment (incl. specific HSEQ-aspects) is required
- experiences in EPC-projects is a positive point
- contract management experience is a positive point
- experience in people management is needed (experience with more than 200 persons on own payroll should be a real added value) & proven leadership skills incl. good understanding of HR related topics
- you can demonstrate a deep experience in risk management
- knowledge in maintenance activities is a nice to have
- knowledge of public market (in Belgium) is a positive point
- business acumen and clear client/commercial focus & vision is needed
- financial insights on business related topics & experience in P&L responsibility is a must
- you have a high interest for all innovative solutions in the energy efficiency world. You are motivated to implement realistic solutions
- you are able to work in a constructive way in a cross-departmental environment and across Equans entities
- you are result & client oriented as well as flexible, motivated, enthusiastic and stress resistant
- you have a very high level of business spirit
- you have the ability to work in team with the numerous players of the Equans organization: Logistics, HR, Legal, Procurement,…
- good level in French/Dutch & English is required
Want to tackle tomorrow’s multi-technical challenges with us?
Then join our experts in the various innovative and exciting projects of Equans. You get the opportunity to use your technical skills as well as to discover cutting-edge technologies and help customers in the 3 major transitions of today: the energy transition, the industrial transition and the digital transition.
Joining Equans is more than that! You also get:
- a competitive salary in line with your education and experience
- interesting training and career opportunities
- group-, hospitalization-, disability insurance
- eco & meal vouchers, representation allowance, 13th month, holiday pay
- lease car (with fuel card)
- smartphone with subscription, laptop, internet fee
- additional paid leave, homeworking
We are looking forward to meeting you!
Are you interested in this position and do you have questions? Please contact our HR colleague Eva Rowies – eva.rowies@equans.com
Ingenieur - Kerncentrale
Equans zoekt voor de Kerncentrale van Doel verscheidene ingenieurs voor alle technische disciplines: mechanica, burgerlijke bouwkunde, elektriciteit en instrumentatie. Afhankelijk van ervaring en kennis, sta je in voor kleinere of grotere projecten, met uniek karakter.
Wat houdt deze functie bij Equans precies in?
- ondersteuning geven aan Project Managers/Leiders voor projecten die in functie van de aard ervan kort- of langlopend en mono- of multidisciplinair kunnen zijn
- het voorbereiden, uitvoeren, opvolgen en afhandelen van dossiers zowel binnen een projectteam als autonoom (‘kleine’ wijzigingen <100k€)
- het opstellen van wijzigingsdossiers in functie van de uit te voeren projecten en het begeleiden van deze dossiers doorheen de verschillende fasen van het wijzigingsproces
- het verzorgen van de werkvoorbereiding inclusief het samenstellen van werkdossiers, voorbereiden van meldingen en orders in SAP …
- het opstellen van risicoanalyses en veiligheidsplannen, rapporten
- het opstellen en/of opvolgen van detailontwerpen, schema’s, technische specificaties van installaties en werken
- ondersteuning in het opstellen van de noodzakelijke technische procedures en werkwijzen (functional acceptance test, site acceptance test, as-built controle …) en door deel te nemen aan project- en design reviews
- rapporteren aan de Line Manager en # comités
Jouw troeven om te schitteren in deze rol?
- je bent burgerlijk of industrieel ingenieur; of equivalent door ervaring
- je bezit een grondige kennis in één van volgende domeinen: elektriciteit, I&C, mechanica en/of burgerlijke bouwkunde
- je hebt minstens 5 jaar professionele ervaring
- specifieke kennis van SAP, Clarity, MS project is een pluspunt
- je bent in staat een kwaliteitsvolle rapportering op te stellen
- je kijkt vooruit, anticipeert op toekomstige risico’s en leert snel op basis van eigen en externe ervaringen
- je bent je zeer bewust van je voorbeeldfunctie
- bij het uitvoeren van de werken, draag je de regels van klassieke en nucleaire veiligheid hoog in het vaandel
- je werkt georganiseerd en resultaatgericht
- je werkt graag in teamverband
- je hebt overtuigingskracht en bent beslissingsvaardig
- je bent communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling, in het Nederlands, Frans en het Engels
De nakende stopzetting en ontmanteling van Doel 3 en de levensduurverlenging van D4 zijn twee enorme ondernemingen die een ongekend aantal grote en uitdagende projecten genereert. Systemen worden uit dienst genomen, faciliteiten voor afvalverwerking en -stockage moeten worden gebouwd en beide sites moeten aangepast worden aan de veranderende context. Deze projecten kwalitatief, volgens planning, efficiënt en budgetvriendelijk realiseren, is een belangrijke sleutel tot het succes van de ontmanteling/levensduurverlenging van onze centrales.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatieverzekering
- eco- & maaltijdcheques
- leasewagen (met tankkaart)
- smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
- anciёnniteitsverlof, thuiswerk
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Kurt Verrijt - 0471 55 17 13 of kurt.verrijt@equans.com
Assistant Project Manager
Dans le cadre des activités du département EMI, basées à Fleurus et/ou Ans, nous sommes à la recherche d’un Assistant Project Manager.
Vous avez pour mission d’assister le chef de projet dans la préparation, la réalisation, la mise en service et le suivi financier d’ installations électriques industrielles.
Vos activités en tant qu’Assistant Project Manager :
- en collaboration avec le client, les responsables du projet, des bureau d’études et des équipes de chantiers, vous allez participer à la coordination et au contrôle de toutes les activités relatives à un projet d’électricité industriel : préparation d’offres, préparation et planification des études, des approvisionnements, des activités de montage, câblage et de tests, du suivi financier, du respect des procédures et normes de sécurité et de qualité
- vous participez à l’analyse du cahier des charges et/ou gérez toutes les modifications et/ou écarts survenant au cours de l’exécution du projet
- vous veillez à l’élaboration de la solution, de la définition du planning et de la bonne réalisation des projets. Vous faites preuve d’anticipation et d’organisation afin d’assurer l’exécution des travaux dans le respect des délais et du budget tout en respectant les processus de la société et des clients
- vous gérez les contacts clients/fournisseurs/partenaires/équipes d’installation tout au long de l’exécution des projets
- et surtout, vous vous formez sur le terrain avec nos équipes pendant la réalisation de nos projets en assistant le chef de projet
Vos compétences et aptitudes :
- vous disposez d’un diplôme de bachelier en électricité industrielle/électromécanique ou une formation d'Ingénieur électricien/électromécanicien ou toute autre formation équivalente
- vous avez un première expérience dans le domaine de l’électricité industrielle sur des chantiers complexes
- vous avez des bonnes capacités d’analyse et de résolution des problèmes techniques et organisationnels
- vous avez le sens des responsabilités et le contact client aisé
- vous veillez au respect des exigences en matière de sécurité
- vous êtes orienté solution et efficacité
- vous êtes autonome, communicatif et ouvert au changement
- vous êtes flexible pour vous déplacer en Wallonie et pour assurer des missions à l’étranger (si nécessaire)
- vous vous exprimez parfaitement en français et avez une bonne maitrise de l’anglais
Envie de relever les défis multi-techniques de demain ?
Alors rejoignez dès à présent nos équipes d'experts, au sein desquelles vous pourrez exercer de nombreuses responsabilités et vos connaissances techniques mises en pratique. Et ce, dans un environnement de travail passionnant et innovant !
Vous aurez également l’occasion de découvrir les technologies de demain afin d’aider nos clients dans les trois grandes transitions actuelles : la transition énergétique, la transition industrielle et la transition digitale.
Mais ce n’est pas tout, rejoindre Equans, c'est aussi :
- un salaire compétitif, conforme à votre formation et expérience
- de belles opportunités de formation et de développement
- une assurance groupe, hospitalisation, invalidité
- des écochèques, chèques-repas, frais de représentation, 13ème mois, paye de vacances
- voiture de société + carte carburant, plan de leasing vélo
- un smartphone avec abonnement, ordinateur portable, intervention internet
- des congés RTT, télétravail
Nous avons hâte de vous rencontrer !
Cette description vous colle-t-elle à la peau et vous souhaitez plus de renseignements ? Contactez notre collègue RH Pascale Robroeks – pascale.robroeks@external.equans.com
Project Manager Engineering
Equans zoekt voor de Kerncentrale van Doel verscheidene project managers voor alle technische disciplines: mechanica, burgerlijke bouwkunde, elektriciteit en instrumentatie. Afhankelijk van ervaring en kennis, sta je in voor kleinere of grotere projecten, met uniek karakter.
Wat houdt deze functie precies in?
- aansturen en beheren van projecten in Doel (KCD) die, in functie van de aard van het project, kort- of langlopend en mono- of multidisciplinair kunnen zijn
- dit houdt in:
- richting geven gedurende de verschillende projectfases: gaande van probleemstelling die leidt tot ontwikkeling van de technische oplossing, over opvolging van implementatie in de installatie, tot de nazorg van de bijhorende documenten en wisselstukken
- beheer van de scope, planning, kwaliteit, risico’s en budget van de toegewezen projecten
- samenstellen, dagelijkse organisatie, coördinatie en supervisie van het projectteam
- autonoom beheer van de projecten (je neemt beslissingen en zoekt zelf oplossingen voor problemen en conflicten)
- beheer van interfaces met andere projecten en operationele activiteiten
- overleggen en rapporteren aan een cross-functionele organisatie
- organiseren van de nodige project- en design reviews
- rapporteren aan de hiërarchie en comités
Jouw troeven om te schitteren in deze rol?
- je bent burgerlijk of industrieel ingenieur of equivalent door ervaring
- ervaring in projectmanagement binnen industriële installaties is een pluspunt
- specifieke kennis van SAP, Clarity, MS project is een pluspunt
- je bent in staat projecten op te volgen, proactief bij te sturen en feedback te bezorgen aan de stakeholders
- je bent in staat om een kwaliteitsvolle vorderingsrapportering op te stellen
- je ervaart het naleven van mijlpalen binnen een planning en budgettaire controle binnen het project als belangrijk
- je draagt de regels van klassieke en nucleaire veiligheid bij het uitvoeren van de werken, hoog in het vaandel
- je kijkt vooruit, anticipeert op toekomstige risico’s en leert snel op basis van eigen en externe ervaringen
- je bent goed georganiseerd en resultaatgericht
- je hebt overtuigingskracht en bent beslissingsvaardig
- je bent gericht op efficiënt teamwork, kan delegeren en opvolgen
- je bent je zeer bewust van je voorbeeldfunctie
- je legt vlot nieuwe contacten en kan transversaal werken, dit met zowel interne medewerkers als met onderaannemers
- je bent communicatief vaardig, zowel schriftelijk als mondeling, in het Nederlands, Frans en het Engels
De nakende stopzetting en ontmanteling van Doel 3 en de levensduurverlenging van D4 zijn twee enorme ondernemingen die een ongekend aantal grote en uitdagende projecten genereert. Systemen worden uit dienst genomen, faciliteiten voor afvalverwerking en -stockage moeten worden gebouwd, beide sites moeten aangepast worden aan de veranderende context. Deze projecten kwalitatief, volgens planning, efficiënt en budgetvriendelijk realiseren, is een belangrijke sleutel tot het succes van de ontmanteling/levensduurverlenging van onze centrales.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatieverzekering
- eco- & maaltijdcheques
- leasewagen (met tankkaart)
- smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
- anciёnniteitsverlof, thuiswerk
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Kurt Verrijt - 0471 55 17 13 of kurt.verrijt@equans.com
Department Manager
To build a talentpool of future prospects, we are looking for experienced technical managers to take on a position of Department Manager.
As a Department Manager, you plan, organize, lead, coordinate and control all offers, projects and related business activities of the department concerned, in order to reach the targeted objectives from a commercial, customer relationship, project implementation, financial turnover, budget, profit and resources management point of view. HSEQ aspects are also a priority (safety first). You have the full responsibility of P&L with the support of some divisional or corporate services (HR, Purchase, Legal, etc.). You manage and coordinate these activities in the context of the group strategy and within the set framework for one's specific department.
Your main accountabilities:
- strategy:
- you define and implement the business strategy & vision for your department in alignment with the general group strategies
- HSEQ:
- your ambition is to reach the highest HSEQ standards on your projects and within your department and you put an organization in place in order to do so
- synergies:
- you stimulate cross-departmental, -divisional, -entity collaboration on offers and projects
- commercial & business development:
- you stimulate and encourage the development of services & markets. In contact with clients, you lead the negotiations for major contracts
- you lead the commercial activities of your department
- in cooperation with your technical teams, you are accountable for the technical solutions that you will integrate in your offers and later, in the realization of the projects
- business supervision:
- you define, follow-up and achieve the commercial, financial, servicing and development targets. You implement and supervise the agreed actions during business reviews, etc. in order to achieve the departmental strategy
- profitability optimization:
- you maximize business performance for the short and long term
- team leadership and people management:
- you lead and coordinate the HR related activities within your department and ensure cohesion between your teams
- within your department, you manage a diversity of teams: an Operational, Engineering, Project, Tendering, Sales and Contract & Risk Management team
- you develop a middle and long term HR-strategy taking into account the age pyramid, the competence needs of your department and the hiring possibilities, in cooperation with the HR organization
What do you need?
- master in engineering is required and electromechanical background is a nice to have
- experience of 5 to 10 years in one of our activities (Smart Buildings, Industry, Infra). Also 10 years of experience in a project driven environment (incl. specific HSEQ-aspects) is required
- experiences in EPC-projects is required
- contract management experience is a must
- experience in people management is needed (experience with more than 50 persons on own payroll should be a real added value ) & proven leadership skills incl. good understanding of HR related topics
- you can demonstrate a deep experience in risk management
- knowledge in maintenance activities is a nice to have
- knowledge of public market (e.g.: in Belgium, France, Netherlands and Germany) is a positive point
- business acumen and clear client/commercial focus & vision is needed
- financial insights on business related topics & experience in P&L responsibility is a must
- you have a high interest for all innovative solutions in the energy efficiency world. You are motivated to implement realistic solutions
- you are able to work in a constructive way in a cross-departmental environment and across Equans entities
- you are result & client oriented as well as flexible, motivated, enthusiastic and stress resistant
- you have a very high level of business spirit
- you have the ability to work in team with the numerous players of the Equans organization: Logistics, HR, Legal, Procurement,…
- good level in French/Dutch & English is required
Want to tackle tomorrow’s multi-technical challenges with us?
Then join our experts in the various innovative and exciting projects of Equans. You get the opportunity to use your technical skills as well as to discover cutting-edge technologies and help customers in the 3 major transitions of today: the energy transition, the industrial transition and the digital transition.
Joining Equans is more than that! You also get:
- a competitive salary in line with your education and experience
- interesting training and career opportunities
- group-, hospitalization insurance
- eco & meal vouchers, representation allowance
- lease car (with fuel card), bicycle lease plan
- smartphone with subscription, laptop, internet fee
- additional paid leave, homeworking
We are looking forward to meeting you!
Are you interested in this position and do you have questions? Please contact our HR colleague Eva Rowies – eva.rowies@equans.com