Management Assistant (HR)
Wij zoeken een Management Assistant (HR) voor ons hoofdkantoor in Brussel.
In deze functie fungeer je als rechterhand van onze HR Director en haar directe staff. Je komt terecht in een actiegericht, dynamisch en gepassioneerd team dat ten dienste staat van de volledige organisatie.
Als Management Assistant heb je een uitgebreid takenpakket met heel wat afwisseling en contacten.
Je zal onder andere verantwoordelijk zijn voor:
- de planning en logistieke opvolging van vergaderingen, zowel intern als extern
- voorbereiden van vergaderingen en notuleren
- het organiseren van events
- het organiseren van zakenreizen
- het verzorgen van communicatie naar een breed publiek
- beperkt agendabeheer
- het verzamelen en stroomlijnen van informatie tussen de verschillende teams en departementen
- assisteren bij het opstellen van documentatie en het verzamelen van informatie vanuit verschillende systemen
Wat verwachten we van jou?
Om uit te blinken in deze functie, zijn we ervan overtuigd dat het belangrijk is dat je over een aantal vaardigheden, kenmerken en ervaringen beschikt. Deze zaken vinden we belangrijker dan het diploma dat je behaalde.
- je hebt al een eerste ervaring van minstens 5 jaar als management assistant achter de rug
- de verschillende MS Office-applicaties hebben weinig geheimen voor jou
- je bent een bedreven, overtuigende organisator én administrator
- het leren omgaan en werken met nieuwe applicaties, programma’s en technologieën schrikt je niet af
- je bent benaderbaar en haalt energie uit sociale contacten
- je bent sterk in het onderscheiden van hoofd- en bijzaak
- je bent discreet
- je kan je vlot én professioneel uitdrukken in het Nederlands, Frans en Engels
Wat kan jij verwachten?
Als medewerker kan je in deze rol rekenen op een correct salaris in functie van jouw ervaring, aangevuld met bijkomende voordelen zoals maaltijd- en ecocheques, hospitalisatie- en groepsverzekering, extra vakantiedagen, een smartphone en meer.
Ons hoofdkantoor bevindt zich pal aan het Noordstation en is dus erg vlot bereikbaar met het openbaar vervoer. Je kan ook op regelmatige basis werken vanuit je thuiskantoor.
En nu?
Ben je ervan overtuigd dat je alles in huis hebt om van deze job een succes te maken? Klik op solliciteer of neem contact op met onze recruiter Bryan Barnes - bryan.barnes@external.equans.com
Administratief Bediende
Voor onze activiteiten in Evere is Equans op zoek naar een Administratief Bediende.
Concreet ben je verantwoordelijk voor…
- administratieve ondersteuning
- het opmaken en opvolgen van een planning met verschillende stakeholders
- het transport regeling
- het opvolgen van de hele administratieve procedure bij aannemers
Jouw dagelijke taken bij Equans:
- probleem oplossen nadenken
- intern ticket systeem beheren
- rapporteren naar projectverantwoordelijke
- proactief meedenken aan optimalisaties binnen de afdeling
- zelfstandig beheren van overzichtslijst
- wekelijkse reminders sturen met AP’s
Zijn we een “match”?
- je bent een team player, klant- en resultaatsgericht
- je bent georganiseerd
- je werkt zelfstandig en je bent oplossingsgericht
- je analytische vaardigheden gaan hand in hand met sterke communicatie skills
- je bent een kei in netwerken
- je hebt oog voor detail en kwaliteit
- je praat vlot Nederlands en Frans, Engels is een pluspunt
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- afhankelijk van jouw functie ook tal van voordelen zoals maaltijd- & ecocheques, een sociaal abonnement, hospitalisatie- & groepsverzekering, GSM + abonnement, ADV-dagen
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- …
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Savannah Koslowski - 02 371 19 52 - savannah.koslowski@external.equans.com - www.linkedin.com/in/savannahkoslowski
Administratief Bediende
Voor de versterking van de administratieve cel in Aartselaar (Zwijndrecht/Lillo), zijn we op zoek naar een Administratief Bediende.
Je missie
- personeelsregistratie en opvolging
- bestellingen onderaannemers en toelatingen tot facturatie opstellen
- algemene bestellingen
- opstellen en opvolgen van proforma facturen
- voorbereiden facturatie eventueel volgens specifieke klantsystemen
- voorbereiding dossiers in ons eigen werkopvolgingsysteem
- algemene administratieve ondersteuning: acties te ondernemen bij start nieuwe medewerker, escalatie IT problemen …
- telefonische en schriftelijke contacten met medewerkers, interne & externe klanten
- ….
Je profiel
- ervaring in administratie en gestructureerd kunnen werken
- zeer gedegen kennis van MS Office (vooral Excel en Word) en bij voorkeur reeds kennis van SAP
- zeer sterk cijfermatig, analytisch denkend
- probleemoplossend denkend
- stressbestendig, ad hoc oplossingen zoeken
- nauwkeurig, zelf controlerend en organisatorisch sterk
- autonoom kunnen werken en prioriteiten bepalen
- goed kunnen samenwerken met collega’s: zowel belangrijk om de nodige info van de technische mensen te bekomen als een goede backup te kunnen zijn met de andere leden van de administratieve cel
De hoofdtaken van de administratieve cel bestaan uit
- correcte uurregistratie doorgeven aan HR zodat er een correcte verloning volgt
- afhandelen proforma facturen tot eindfacturatie en opvolging betalingen
- algemene administratie voor de afdelingen van dit departement
Deze dienst bestaat uit 4 medewerkers die voor 2 afdelingen op 3 locaties werken. Doel is wel om een basisstandplaats Aartselaar te geven, maar verplaatsingen naar Lillo en Zwijndrecht mogen geen probleem vormen.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- afhankelijk van jouw functie ook tal van voordelen zoals maaltijdcheques, een sociaal abonnement, hospitalisatie- & groepsverzekering
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- …
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Savannah Koslowski - 02 371 19 52 - savannah.koslowski@external.equans.com - www.linkedin.com/in/savannahkoslowski
Technisch Administratief Bediende
Voor onze activiteiten in Brussel is Equans op zoek naar een Administratief Bediende.
Jouw dagelijke taken bij Equans:
- probleem oplossen nadenken
- rapporteren naar projectverantwoordelijke
- proactief meedenken aan optimalisaties binnen de afdeling
- zelfstandig beheren van overzichtslijst
Concreet ben je verantwoordelijk voor…
- administratieve ondersteuning
- het opmaken en opvolgen van een planning
- bestellingen, budget, KPI’s en facturatie opvolgen
- technisch administratieve ondersteuning voor werven en de hiërarchie
- het aanmaken van aanvrag tot bestelling (ATB)
- logistieke ondersteuning
Zijn we een “match”?
- je hebt zeer goede kennis van Excel
- je bent een team player, klant- en resultaatsgericht
- je bent georganiseerd
- je werkt zelfstandig en je bent oplossingsgericht
- je analytische vaardigheden gaan hand in hand met sterke communicatie skills
- je hebt oog voor detail en kwaliteit
- je praat vlot Nederlands en Frans, Engels is een pluspunt
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- afhankelijk van jouw functie ook tal van voordelen zoals maaltijdcheques, een sociaal abonnement, hospitalisatie- & groepsverzekering
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- …
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Savannah Koslowski - 02 371 19 52 - savannah.koslowski@external.equans.com - https://www.linkedin.com/in/savannahkoslowski/
Administratief Bediende - Backoffice
Voor onze activiteiten van Backoffice in Merchtem, en om steun te geven aan de eerste lijn (Supervisors), is Equans op zoek naar een Administratief Bediende.
Jouw dagelijke taken bij Equans:
- uitvoeren van het administratief werk voor de verschillende diensten
- uitwerken en opmaken van offertes
- administratieve ondersteuning voor bepaalde klanten: opmaken van rapporten conform eisen klanten, proforma facturatie onderhoud, herstellingen
- op vraag van Supervisor prijsopzoeking liftonderdelen
- aanvragen lastenboeken en zelfstandig opmaken van offertes voor aanbestedingen
- beheer klachten
- aanmaken van SAP costing backbone
- coördinatie bij opstarten van nieuwe dossiers op administratief vlak: borgtochten, doorsturen gevraagde documenten ...
- administratief opvolgen van lopende projecten
- uitwerken van de verschillende standaard documenten, stijl, lay-out, spelling en inhoud
- commerciële opvolging van lopende dossiers in de verschillende afdelingen
- aanmaken van uitgaande facturen voor regiewerk en projecten
- aanpassen van standaarddocumenten
- proforma opmaken van documenten ter goedkeuring van de verantwoordelijken
Zijn we een “match”?
- je bent een team player, klant- en resultaatsgericht
- een kei in netwerken
- je bent georganiseerd en handelt kostenbewust
- je werkt zelfstandig en je bent oplossingsgericht
- je analytische vaardigheden gaan hand in hand met sterke communicatie skills
- je hebt oog voor detail en kwaliteit
- je praat vlot Nederlands en Frans, Engels is een pluspunt
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Technilift terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Technilift betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- afhankelijk van jouw functie ook tal van voordelen zoals maaltijdcheques, een sociaal abonnement, hospitalisatie- & groepsverzekering
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- …
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Savannah Koslowski - 02 371 19 52 - savannah.koslowski@external.equans.com - www.linkedin.com/in/savannahkoslowski
Administratief Bediende
Voor onze activiteiten in Houthalen is Equans op zoek naar een Administratief Bediende.
Jouw dagelijke taken bij Equans:
- intern ticket systeem beheren
- zelfstandig beheren van overzichtslijst
- proactief meedenken aan optimalisaties binnen de afdeling
- wekelijkse reminders sturen met AP’s
- probleem oplossen nadenken
- rapporteren naar projectverantwoordelijke
Concreet ben je …
- verantwoordelijk voor administratieve ondersteuning
- verantwoordelijk voor het opmaken en opvolgen van een planning met verschillende stakeholders
- verantwoordelijk voor het transport regeling
- verantwoordelijk voor het opvolgen van de hele administratieve procedure bij aannemers
Zijn we een “match”?
- je bent een team player, klant- en resultaatsgericht
- een kei in netwerken
- je bent georganiseerd en handelt kostenbewust
- je werkt zelfstandig en je bent oplossingsgericht
- je analytische vaardigheden gaan hand in hand met sterke communicatie skills
- je hebt oog voor detail en kwaliteit
- je praat vlot Nederlands en Engels, Frans is een pluspunt
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- afhankelijk van jouw functie ook tal van voordelen zoals maaltijdcheques, een sociaal abonnement, hospitalisatie- & groepsverzekering
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- …
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Savannah Koslowski - 02 371 19 52 - savannah.koslowski@external.equans.com - https://www.linkedin.com/in/savannahkoslowski/
Technical Support
Om onze technici (Fiber To The Home projecten) op locatie te ondersteunen, onder andere om hun werk enerzijds in goede banen te leiden of advies te geven bij soms complexe situaties, zijn we op zoek naar een Technical Support – gevestigd in Houthalen.
Daarnaast heb je een sleutelrol in de organisatie en het goede verloop van de werken die we uitvoeren. Op basis van de data die jij beheert, evalueert en analyseert worden belangrijke keuzes gemaakt over de manier hoe we een project of installatie zullen aanpakken.
Jouw dagelijke taken bij Equans:
- plaatsbezoeken opvolgen van A tot Z
- onderaannemers en personen in the field controleren en bijsturen waar nodig
- surveyproces van een Fiber To The Home (FTTH) beheren van A tot Z en knelpunten aanpakken
- probleem oplossen nadenken
- instellen van mogelijke survey programma's (Appee, QGIS, MerginMaps…)
- in contact staan met verschillende stakeholders, waaronder: project verantwoordelijken, klanten, (onder)-aannemers, technici, syndici …
- intern ticket systeem beheren
- rapporteren naar projectverantwoordelijke
- proactief meedenken aan optimalisaties binnen de afdeling
- zelfstandig beheren van overzichtslijst
- wekelijkse reminders sturen met AP’s
Concreet ben je …
- verantwoordelijk voor de input, validatie en eventuele correctie van data
- verantwoordelijk voor het opmaken en opvolgen van een planning met verschillende stakeholders
- verantwoordelijk voor het halen van project deadlines
- verantwoordelijk voor het tijdig signaleren van knelpunten
Zijn we een “match”?
- je beschikt over een goede technische achtergrond met kennis van Excel
- ervaring met PowerBI is een pluspunt
- je bent een team player, klant- en resultaatsgericht
- je bent een kei in netwerken
- je bent georganiseerd en handelt kostenbewust
- je werkt zelfstandig en je bent oplossingsgericht
- je analytische vaardigheden gaan hand in hand met sterke communicatie skills
- je hebt oog voor detail en kwaliteit
- je praat vlot Nederlands en Engels; Frans is een pluspunt
Als aannemer van Fiber To The Home projecten (supersnel internet via glasvezel) in België staan we dagelijks voor de uitdaging om installatiewerken uit te voeren in opdracht van onze klanten.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- afhankelijk van jouw functie ook tal van voordelen zoals maaltijdcheques, een sociaal abonnement, hospitalisatie- & groepsverzekering
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- …
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Savannah Koslowski - 02 371 19 52 - savannah.koslowski@external.equans.com - https://www.linkedin.com/in/savannahkoslowski/
Business Controller
We are looking for a Business Controller to follow the business of the Division Proximity Projects within the Business Unit Smart Buildings. The function is based in Brussels with frequent travels to our sites in Flanders.
In this role you are responsible for monitoring and analyzing the performance of the division in order to support the development of the company and its subsidiaries. You follow the P&L and the cash flow of its activities closely and propose actions to the management to improve them. You are in charge of the homogeneity of working methods within Equans. You are involved in all financial matters, propose solutions or innovations to simplify processes, reduce workloads and increase productivity.
As Business Controller the following tasks are part of your job:
- challenge, manage and discuss results with managers on a monthly basis
- close follow-up of contract/projects performance and give support managers to improve it
- insure the billing and margin recognition of works in due time
- challenge the Order Intake and periodically review Final Estimate on projects
- set the Budget and Medium-Term Plan in close contact with the managers
- come up with ideas to improve the financial performance, reduce costs and optimize processes
- design and implement analytical dashboards
- coordinate with the other financial departments when financial requests are linked to your activity sphere
- report to the Head of Business Control within the Finance organization of the Business Unit Smart Buildings
What do you need?
- master’s degree in economics or finance
- 3-5 years of experience in a financial function; experience in a big 4 or equivalent is a plus
- basic economic and financial skills (general accounting principles of which IFRS, cost accounting, financial analysis,…)
- knowledge of the services activities to B2B or B2T and accounting principles of contracts/projects would be an advantage
- knowledge of MS Office, especially Excel (macros, dynamic tables) and PowerPoint
- knowledge of reporting tools, such as Power BI is a plus
- knowledge of SAP or another ERP is a plus
- good general computer skills
- understanding of business needs
- able to work autonomously in a complex environment (multi legal entities, multi activities, multi ERP-systems)
- analytical and curious
- open minded
- committed
- customer focused
- quality driven
- communication skills
- fluent in Dutch with good knowledge of French and English
Want to tackle tomorrow’s multi-technical challenges with us?
Then join our experts in the various innovative and exciting projects of Equans. You get the opportunity to use your technical skills as well as to discover cutting-edge technologies and help customers in the 3 major transitions of today: the energy transition, the industrial transition and the digital transition.
Joining Equans is more than that! You also get:
- a competitive salary in line with your education and experience
- fringe benefits such as eco- & meal vouchers, a lease car, homeworking, hospitalization- & group insurance, mobile phone, internet fee, additional paid leave,… depending on your function
- interesting training and career opportunities
- …
We are looking forward to meeting you!
Are you interested in this position and do you have questions? Please contact our HR colleague Karine Paelinck - karine.paelinck@equans.com
Logistiek Bediende Douane & Transport
Voor onze productieafdeling in Grimbergen zoeken wij een Logistiek Bediende.
Voel jij je helemaal thuis in de logistieke wereld? Heb jij kennis van transport en douanedocumenten? Lees dan zeker verder – snelle opstart is mogelijk!
Als Logistiek Bediende ben jij verantwoordelijk voor:
- administratieve taken met betrekking tot transport en douane
- dat alle goederen tijdig verpakt, op paletten gezet en verzonden worden
- het intern transport stockbeheer
- alle vragen omtrent leveringen, levertermijnen, transportdocumenten, douaneformaliteiten ... – je bent eerste aanspreekpunt
- de afhandeling van claims en transportproblemen, indien nodig verwittig je de manager of collega's van andere afdelingen
- veelvuldig contact met klanten, leveranciers en chauffeurs
Breng jij onderstaande troeven mee?
- graduaat transport en logistiek, of gelijkwaardige ervaring in een soortgelijke functie
- vlotte kennis van MS Office
- klantgerichte en flexibele attitude
- proactieve ingesteldheid
- als echte plantrekker werk je steeds oplossingsgericht
- uitstekende kennis Nederlands & Engels, kennis van andere talen zijn een grote plus
Het departement Bending, gelegen in Grimbergen, maakt deel uit van de Bussines Unit Industrie. Sinds 45 jaar zijn we internationaal actief in de pijpleidingindustrie, en produceren we inductief gebogen bochten die worden geëxporteerd naar 150 landen wereldwijd.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- afhankelijk van jouw functie ook tal van voordelen zoals eco- & maaltijdcheques, hospitalisatie- & groepsverzekering, ADV-dagen …
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- …
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Marc Van de Weyer – 0495 689404 of marc.vandeweyer@external.equans.com
Dispatcher
Voor de dispatchingwerk van onze techniekers in Aartselaar is Equans op zoek naar iemand als je!
Wat houdt deze job precies in?
- je staat in om dagelijks de planning in te kijken en te verdelen van de techniekers
- je grijpt in waar nodig betreft de techniekers (aanwezigen, verloven, ziekte …)
- je behandelt inkomende vragen van de projectleiding en techniekers
- je hebt veel telefonisch contact met de techniekers en projectleiding qua planning en helpt problemen op te lossen
- je zorgt voor een correcte administratie, voor het opvolgen van onvolledige dossiers en voer je rechtzettingen uit
Is deze job precies wat jij zoekt? Solliciteer dan snel!
- je bent communicatief sterk
- je bent assertief en je hebt overtuigingskracht
- je denkt probleemoplossend
- je bent tweetalig (spreken en schrijven) Frans en Nederlands
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- afhankelijk van jouw functie ook tal van voordelen zoals maaltijdcheques, een sociaal abonnement, hospitalisatie- & groepsverzekering
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- …
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Savannah Koslowski - 02 371 19 52 - savannah.koslowski@external.equans.com - linkedin.com/in/savannahkoslowski