HR Administrator

Wij zoeken een HR Administrator voor Aartselaar en Brussel.

Onder leiding van de Team Leader sta je in voor het volgende: 

  • je controleert proactief de timesheets in het tijdsregistratiesysteem zodat de gegevens tijdig en volledig kunnen worden doorgestuurd naar het payrollsysteem en de loonberekening correct is
  • je staat in voor de opvolging van de procedures die in het payrollsysteem worden uitgevoerd
  • je voert correcties uit op vorige loonperiodes
  • je beantwoordt vragen van werknemers en syndicale partners over de loonbrieven
  • je assisteert de medewerkers in het gebruik van het tijdsregistratiesysteem
  • je werkt documentatie voor eindgebruikers en time admins bij zodat zij steeds up-to-date informatie hebben over het gebruik van de tool
  • je werkt mee aan testing van nieuwe functionaliteiten of wijzigingen aan het tijdsregistratiesysteem

Dimensie:

  • 10.000 medewerkers
  • 11 paritaire comités
  • populatie van arbeiders en bedienden

Beschik je over volgende troeven? Klik dan snel op ‘Solliciteer’!

  • minstens 1 jaar relevante ervaring
  • kennis van SAP HR is een troef
  • je hebt basiskennis van sociale wetgeving
  • kennis van Microsoft Office-software (Word, Excel ...)
  • je bent een teamspeler, open en communicatief
  • je hebt een goed analytisch vermogen, bent administratief sterk, nauwkeurig, gestructureerd en gedocumenteerd met oog voor detail
  • talenkennis: Nederlands/Frans

Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?

Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.

Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.

Een job bij Equans betekent:

  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
  • groeps-, hospitalisatieverzekering
  • eco- & maaltijdcheques, 13de maand, vakantiegeld
  • sociaal abonnement
  • smartphone met abonnement, laptop
  • ADV-dagen

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Bryan Barnes – bryan.barnes@external.equans.com


HR Specialist Time & Attendance

We zoeken een HR Specialist Time & Attendance voor Brussel en Aartselaar.

Als HR Specialist Time & Attendance ben jij DE persoon binnen het Time & Payroll team die als expert optreedt in alle topics aangaande: tijdsregels, tijdsregistratie en de tooling hiervoor, de vertaling van tijdsregistratie naar payrollverwerking en neem je deel aan alle projecten die hiermee gerelateerd zijn.

Onder leiding van de Operational Lead ben je in deze rol verantwoordelijk voor:

  • alle legale wijzigingen, sectorale en ondernemingsakkoorden op vlak van time & attendance opvolgen en changes initiëren op vlak van tooling, berekeningen, procedures …
  • testing van nieuwe functionaliteiten of wijzigingen aan het tijdsregistratiesysteem
  • documentatie en communicatie voorzien en onderhouden omtrent alle time topics in samenwerking met het Time & Attendance team
  • meewerken aan projecten die time-gerelateerd zijn
  • deelnemen aan interne en externe payrollaudits
  • ondersteuning bieden bij inhoudelijke dossiers waar correcties nodig zijn

Om dit te doen, werk je nauw samen met het Time & Attendance team, de teamleads Payroll & HR Admin., de Operational Lead en het HRIS team:

  • opvolgen en laten implementeren van alle legale wijzigingen op vlak van time
  • de correcte toepassing/verwerking van de wetgeving binnen het tijdsregistratiesysteem, rekening houdend met sectorale, bedrijfsspecifieke en/of individuele afspraken
  • meewerken aan interne en externe audits met betrekking tot salarisadministratie en/of HR-processen
  • meewerken aan HR-projecten, bijvoorbeeld het begeleiden en adviseren van time projecten

Beheer:

  • het coördineren van initiatie van verlof, uitbetaling niet-opgenomen verlof … en controles hierop
  • initiëren, opvolgen en testen van kleine en grotere wijzigingen aan het tijdsregistratiesysteem en SAP HR-systeem voor een legaal correcte en vlotte werking van deze systemen

Dimensie:

  • 10.000 medewerkers
  • 11 paritaire comités
  • populatie van arbeiders en bedienden

Jouw troeven om uit te blinken in deze functie?

  • minstens 5 tot 10 jaar relevante ervaring
  • kennis van SAP HR en sociale wetgeving zijn een must
  • kennis van Microsoft Office-software (Word, Excel ...)
  • interesse in tooling en ‘tech savvy’
  • je bent een teamspeler, open en communicatief
  • je hebt een goed analytisch vermogen, bent administratief sterk, nauwkeurig, gestructureerd en gedocumenteerd met oog voor detail en een kritische ingesteldheid
  • talenkennis: Nederlands/Frans

Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?

Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.

Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.

Een job bij Equans betekent:

  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
  • groeps-, hospitalisatieverzekering
  • eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand, vakantiegeld
  • sociaal abonnement, leasewagen (met tankkaart)
  • smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
  • ADV-dagen, anciёnniteitsverlof, thuiswerk

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Bryan Barnes – bryan.barnes@external.equans.com


Senior Payroll & HR Administration Officer

Ervaring met HR- & salarisadministratie én op zoek naar een nieuwe uitdaging?

Als Senior Payroll & HR Administration Officer (Brussel) vind je bij Equans de mogelijkheid om jouw administratieve skills en leiderschapscapaciteiten in te zetten voor een divers personeelsbestand van meer dan 10 000 medewerkers bestaande uit 11 paritaire comités, arbeiders & bedienden.

Wat ga je doen?

  • je zorgt voor een correcte en adequate personeelsadministratie en de uitbetaling van de salarissen & andere voordelen binnen de gestelde termijnen in samenwerking met het sociaal secretariaat SD Worx 
  • je ziet toe op de correcte toepassing en behandeling van de sociale & fiscale wetgeving binnen het loonsysteem, rekening houdend met sectorale, bedrijfsspecifieke en/of individuele overeenkomsten 
  • samen met de andere senior officers en team leaders sta je in voor de beschrijving van de toegepaste salarisadministratieprocessen en zorg je er, waar mogelijk, voor dat deze processen worden geharmoniseerd
  • je informeert HR Support/HR BP’s over wijzigingen in payrollprocessen die gevolgen kunnen hebben voor werknemers. Je leidt hen indien nodig op, zodat zij de werknemers naar behoren kunnen informeren 
  • je neemt deel aan interne en externe payrollaudits onder toezicht van de Payroll Manager 
  • bij elke uitbetaling van loon analyseer je fouten die zich hebben voorgedaan, stel je de oorzaken vast en deel je die mee tijdens teamvergaderingen 
  • je bereidt interne HR-communicatie voor met betrekking tot salarisadministratie 
  • je verzorgt de payroll-afsluiting van de SWT-medewerkers

Een hele opgave, maar je staat er nooit alleen voor! Je kan steeds rekenen op jouw Team Leader en de andere senior officers.

Jouw ervaring en vaardigheden als leider stellen jou ook in de ideale positie om de Team Leader te vervangen in geval van afwezigheid en geven jou de kans om nieuwe payrollmedewerkers op te leiden.

Wat heb je nodig?

  • minstens 4 tot 7 jaar relevante ervaring
  • kennis van SAP HR en Payroll zijn een must 
  • je kan goed overweg met Microsoft Office-software (Word, Excel ...)
  • je hebt goede kennis van het Nederlands/Frans

Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen met oog voor detail. Uiteraard ben je administratief sterk en werk je nauwkeurig & gestructureerd.

Je bent een communicatieve en empathische facilitator met een open vizier die een groep kan begeleiden en motiveren.

Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?

Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.

Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.

Een job bij Equans betekent:

  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
  • groeps-, hospitalisatieverzekering
  • eco- & maaltijdcheques
  • fiets leaseplan
  • smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
  • ADV-dagen, thuiswerk

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Bryan Barnes - bryan.barnes@external.equans.com 


Back Office Officer

Voor Equans Academy, gevestigd in Brussel, is Equans op zoek naar een Back Office Officer.

Als Back Office Officer fungeer je als (administratief) aanspreekpunt voor alle Equans-collega’s bij alles wat te maken heeft met opleidingen. We spreken hier over het hele proces van het zoeken naar de juiste opleiding, tot het plannen en inboeken, aanwezigheidslijst registreren en uiteindelijk de facturatie.

Je werkt nauw samen met de Learning Advisors en Instructeurs (intern/extern). Samen met hen organiseer je ook opleidingen en leg je vooral toe op de administratieve kant van de organisatie (veiligheids-, technische, IT-, taalopleidingen …).

Je rapporteert aan de Team Manager van onze Back Office Equans Academy.

Je dag:

  • inplannen van opleidingen interne medewerkers
  • nabewerken van de opleiding in Xaurum
  • aanwezigheden controleren
  • opmaken van de bestelbon
  • opmaken van de toelating tot facturering
  • voorbereiden van subsidiedossiers
  • support verlenen voor vragen m.b.t. opleiding en ontwikkeling

Zijn we een ‘match’?

  • je hebt een Bachelor-denkniveau
  • je bent vlot met Outlook, Powerpoint, MS Word en Excel
  • kennis van SAP is een pluspunt
  • je kan rapporten draaien en controleren
  • je bent een teamspeler en werkt graag samen met collega’s
  • je bent uiterst ondernemend en kan sterk analyseren
  • je gaat proactief te werk en kan overzicht bewaren bij gelijktijdige taken
  • je hebt van nature een positieve attitude en je bent zeer klantgericht
  • je hebt een gezonde dosis assertiviteit plus empathie en bent stressbestendig
  • je kan vlot en gepast communiceren op alle niveaus
  • je hebt een goede kennis van het Frans en het Nederlands

Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?

Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.

Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.

Een job bij Equans betekent:

  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
  • groeps-, hospitalisatieverzekering
  • eco- & maaltijdcheques
  • sociaal abonnement, fiets leaseplan
  • smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
  • ADV-dagen, thuiswerk

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Savannah Koslowski – 02 371 19 52 – savannah.koslowski@external.equans.com - https://www.linkedin.com/in/savannahkoslowski/ 


Talent Acquisition Specialist

We are looking for a Talent Acquisition Specialist (Brussels).

In this role you play a pivotal role in identifying, engaging, and hiring top talent for Equans. You will collaborate closely with hiring managers and department heads to understand their specific staffing needs and develop effective recruitment strategies. You will also be responsible for maintaining a positive candidate experience throughout the recruitment process.

The job in details:

  • collaborate with hiring managers to understand staffing needs and develop tailored recruitment strategies
  • source and attract candidates through various channels such as job boards, social media, professional networks, and referrals
  • screen resumes and conduct initial phone interviews to evaluate candidate qualifications
  • coordinate and schedule interviews with hiring managers and other team members
  • conduct thorough reference checks and background screenings for potential hires
  • extend job offers and negotiate compensation packages
  • develop and maintain strong relationships with candidates, ensuring a positive candidate experience
  • stay updated on industry trends, best practices, and innovative recruitment techniques
  • utilize the applicant tracking system (ATS) to manage and document recruitment activities
  • assist in the development of job descriptions and specifications for open positions
  • participate in job fairs, networking events, and other recruitment activities as needed

What do you need to excel at this job?

  • master degree in human resources, business administration, or related field (preferred)
  • minimum 5 years of experience in talent acquisition or recruitment
  • proven track record of successfully sourcing and hiring candidates across various roles and industries
  • strong knowledge of recruitment techniques, tools, and resources
  • knowledge of labor laws and regulations related to hiring and employment would be a huge plus
  • proficiency in using applicant tracking systems and other recruitment software
  • excellent interpersonal and communication skills
  • ability to work independently and as part of a team
  • excellent communication skills in Dutch, French and English

Want to tackle tomorrow’s multi-technical challenges with us?

Then join our experts in the various innovative and exciting projects of Equans. You get the opportunity to use your technical skills as well as to discover cutting-edge technologies and help customers in the 3 major transitions of today: the energy transition, the industrial transition and the digital transition.

Joining Equans is more than that! You also get:

  • a competitive salary in line with your education and experience
  • interesting training and career opportunities
  • group-, hospitalization insurance
  • eco & meal vouchers, representation allowance, 13th month
  • lease car (with fuel card)
  • smartphone with subscription, laptop, internet fee
  • additional paid leave, homeworking

We are looking forward to meeting you!

Are you interested in this position and do you have questions? Please contact our HR colleague Karine Paelinck - 0475 63 12 52 or karine.paelinck@equans.com or https://www.linkedin.com/in/karine paelinck


Business Analyst HR & Payroll

Wij zoeken voor Brussel een Business Analyst HR & Payroll.

Jouw job?

  • als Business Analyst sta je in voor de functionele analyse en de uitwerking van de oplossing van de change requests, die jou worden toegewezen tijdens de wekelijkse meeting
  • je bespreekt dit vervolgens tijdens de statusmeeting met het IT team en stemt af over het vervolgtraject
  • het SAP IT team zorgt voor de nodige ontwikkeling op basis van de door jou geleverde functionele analyse
  • je bent frequent in contact met jouw collega’s van het HRIS team en op regelmatige basis stem je af met het IT team
  • je staat in voor de begeleiding van de end-to-end testing tot en met het einde van het proces

Kortom, een analyserol van A tot Z.

Zijn we een match?

  • je hebt bij voorkeur een master (HR, IT …) en een solide payroll-ervaring van minstens 5 jaar in de industriële sector
  • je bent vertrouwd met arbeiderspopulatie en kennis van SAP HR is een must
  • als persoon ben je communicatief, analytisch en heb je sterke interpersoonlijke skills
  • je hebt een goede kennis van het Nederlands of Frans, en begrijpt de 2e landstaal

Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?

Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.

Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.

Een job bij Equans betekent:

  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
  • groeps-, hospitalisatieverzekering
  • eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand
  • leasewagen (met tankkaart)
  • smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
  • ADV-dagen, thuiswerk

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Karine Paelinck - 0475 63 12 52 of karine.paelinck@equans.com of https://www.linkedin.com/in/karine paelinck


Payroll & HR Administration Officer

Ervaring met HR- & salarisadministratie én op zoek naar een nieuwe uitdaging?

Als Payroll & HR Administration Officer (Brussel) vind je bij Equans de mogelijkheid om jouw administratieve skills in te zetten voor een divers personeelsbestand van meer dan 10 000 medewerkers bestaande uit 11 paritaire comités, arbeiders & bedienden.

Wat ga je doen?

  • je verwerkt de lonen van de medewerkers 
  • je beheert de personeelsadministratie voor de actieve en niet-actieve personeelsleden van de Groep van A tot Z: follow-up van de sociale documenten (afwezigheden, het recht op vakantie, verzekeringen, uitkeringen, arbeidsongevallen, tijdskrediet …) overeenkomstig de geldende sociale en fiscale wetgeving 
  • samen met je collega’s van Payroll zorg je voor: het beheer van de groepsverzekering, het beheer van de bedrijfskaarten, de jaarlijkse en maandelijkse aangiften van economische werkloosheid aan de RVA, de administratieve opvolging van A1-documenten … 
  • je beantwoordt vragen van werknemers over personeelsadministratie en volgt ze op 

Een hele opgave, maar je staat er nooit alleen voor! Je kan steeds rekenen op jouw Team Leader, collega’s en de nauwe samenwerking met andere HR-afdelingen en HR BP’s.

Wat heb je nodig?

  • minstens 2 tot 4 jaar relevante ervaring
  • kennis van payroll is een must, van SAP HR een troef
  • je kan goed overweg met Microsoft Office-software (Word, Excel ...)
  • je hebt goede kennis van het Nederlands/Frans

Daarnaast beschik je over een goed analytisch vermogen met oog voor detail. Uiteraard ben je administratief sterk en werk je nauwkeurig & gestructureerd.

Je bent een communicatieve teamspeler met een open vizier.

Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?

Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.

Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.

Een job bij Equans betekent:

  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
  • groeps-, hospitalisatieverzekering
  • eco- & maaltijdcheques
  • smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
  • ADV-dagen, thuiswerk

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Bryan Barnes bryan.barnes@external.equans.com 


Teamlead Payroll & HR Administratie | Teamlead Payroll & Administration RH

Om onze Payroll & HR Admin afdeling te versterken, gevestigd in Brussel, is Equans op zoek naar een teamlead.

Onder leiding van de Manager HR Administratie & Payroll is de Teamlead verantwoordelijk voor:

  • de organisatie, planning, dagelijkse aansturing en coaching van een team van payroll officers die elk verantwoordelijk zijn voor het administratieve HR beheer en de payroll voor de hen toegewezen populatie(s)
  • het correct laten toepassen en uitvoeren van de binnen de organisatie bestaande administratieve en payroll & administratieve processen alsook de controle ervan
  • uitvoeren van payroll afsluiten en controles
  • meewerken aan payroll projecten
  •  deelnemen aan interne en externe payroll audits
  • communicatie intern en extern over payroll topics

Spreekt deze job jou aan?

  • standaardiseren en vereenvoudigen van huidige processen, in samenwerking met andere teamleiders en de Operational Lead
  • documenteren van Payroll & Admin processen en regelgeving op een gedeelde Sharepoint
  • trainen van de payroll officers op Payroll & Admin processen
  • de correcte toepassing/verwerking van de sociale en fiscale wetgeving binnen of buiten het loonadministratiesysteem, rekening houdend met sectorale, bedrijfsspecifieke en/of individuele afspraken
  • meewerken aan interne en externe audits met betrekking tot salarisadministratie en HR-administratie en/of HR-processen
  • meewerken aan HR-projecten, bijvoorbeeld het begeleiden en adviseren van payrollprojecten

Beheer:

  • organiseren, plannen en bewaken van de prestaties van het team
  • begeleiden, coachen en ontwikkelen van uw team op zakelijk en relationeel vlak
  • het regelmatig uitvoeren van tweemaandelijkse (arbeiders) en maandelijkse (werknemers/SWT) payrollprocessen
  • de operational lead ondersteunen bij het uitvoeren van de speciale berekeningen en de controles hierop

Zijn we een “match”?

  • je hebt minstens 5 tot 10 jaar relevante ervaring
  • je hebt kennis van SAP HR en Payroll
  • je hebt kennis van Microsoft Office-software (Word, Excel,...)
  • je bent een uitstekende communicator, empathische facilitator
  • je bent in staat zijn om een ​​groep medewerkers te begeleiden en motiveren  
  • je hebt goed analytisch vermogen, administratief sterk
  • je werkt nauwkeurig, gestructureerd en gedocumenteerd met oog voor detail
  • je spreekt vlot Nederlands en Frans

Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?

Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.

Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.

Een job bij Equans betekent:

  • een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
  • interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
  • groeps- & hospitalisatieverzekering
  • eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding
  • leasewagen (met tankkaart), fiets leaseplan
  • smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
  • ADV-dagen, thuiswerk

Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!

Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Bryan Barnes - bryan.barnes@external.equans.com