Project Cost Controller - Offshore Wind
For our Department Offshore Windfarms situated in Hoboken (Antwerp) and part of the Division International Operations, we are looking for a Project Cost Controller.
The job?
- you are responsible for setting the cost breakdown structure in line with the contract and projects related activities of the offshore windfarms division
- you will be the expert/advisor of the Project Manager in estimation of budget forecasts based on tools & techniques
- you organize an efficient and effective administration for the project, including procedures, time schedules, ratios, budgets, information systems, billing, reporting,…
- for procurement and subcontracting you are the liaison between central procurement and contract needs, and will assure that procurement and subcontracting is in line with our policy, the specifications and budgets
- furthermore, you control the delivered results versus what was agreed in the contract and you will report the project progress, exceptions and advice the appropriate actions to the Project Manager
Do you possess the following qualifications & talents? Then quickly click ‘Apply’!
- technical engineering degree with a strong affinity for figures or financial degree with strong affinity for the technical and industrial sector
- you have a first experience in managing and coordinating technical projects
- you are triggered by close and accurate monitoring of financial data and project progress
- you are a team player, have a practical and pro-active approach, and are service minded
- bilingual: Dutch/English. French would be an asset
Equans is a major player in the growing European offshore windfarm sector. Constantly seeking innovative solutions, we developed the multidisciplinary concept of the Offshore High-Voltage Substation (OHVS) to optimize exporting power generated by a wind farm. Our capacity to take an OHVS project from the initial feed studies through to operation and maintenance and to deliver on-time has greatly contributed to an increasing number of wind farm investors calling on our involvement.
Want to tackle tomorrow’s multi-technical challenges with us?
Then join our experts in the various innovative and exciting projects of Equans. You get the opportunity to use your technical skills as well as to discover cutting-edge technologies and help customers in the 3 major transitions of today: the energy transition, the industrial transition and the digital transition.
Joining Equans is more than that! You also get:
- a competitive salary in line with your education and experience
- interesting training and career opportunities
- group-, hospitalization insurance
- eco & meal vouchers, representation allowance
- lease car (with fuel card), bicycle lease plan
- smartphone with subscription, laptop, internet fee
- additional paid leave, seniority leave, homeworking
We are looking forward to meeting you!
Are you interested in this position and do you have questions? Please contact our HR colleague Annick Verelst - 0478 88 63 34
Engineering Manager - Project Beverentunnel
Voor het renovatieproject van de Beverentunnel gelegen op de R2, het noordelijke deel van de Antwerpse ring in het havengebied, zoeken wij een Engineering Manager.
Je staat binnen deze totaalrenovatie in voor de coördinatie en supervisie van de volledige engineering.
Wat houdt deze job precies in?
- je vormt tijdens de engineering-fase de brug tussen de technisch verantwoordelijken van de verschillende deelsystemen, onderaannemers, leveranciers, het project management, de BIM Coördinator en het Engineering Office
- je beheert de interfaces tussen de verschillende systemen & partijen en zoekt continue naar verbeteringen & optimalisaties
- je bent verantwoordelijk voor het tijdig en correct opleveren van de verschillende studiedocumenten
- je staat de technisch verantwoordelijke bij in de analyse van offertes en lastenboeken
- je staat mee in voor het opstellen van testprocedures van de verschillende deelsystemen alsook voor de onderlinge integraties
- je rapporteert aan de Project Manager en fungeert dagdagelijks als zijn/haar rechterhand
Beschik je over onderstaande troeven? Solliciteer dan snel!
- je bezit een masterdiploma in elektromechanica
- je hebt minimum een 5-tal jaar relevante werkervaring waardoor je een goed beeld hebt van het reilen en zeilen binnen een constructieproject
- je kan werken met de meest gebruikte Microsoft Office-programma’s zoals Word en Excel, maar meer geavanceerde ICT-kennis (Project, SharePoint, VBA, PowerShell, Python ...) wordt zeker geapprecieerd
- je bent zeer gedreven, hands-on en pragmatisch ingesteld, zowel op organisatorisch als technisch vlak
- je hebt een autonome manier van werken in een teamgeoriënteerde organisatie
- je hebt een rijbewijs B
Samen met enkele elektromechanische, infra- en civiele partners zal Equans de 1070-meter lange Beverentunnel volledig renoveren, in lijn met de Europese richtlijnen voor tunnelveiligheid en klaar voor de klimaat- en energie-uitdagingen van de toekomst. Hierbij mag je denken aan alle mogelijke elektromechanische technieken zoals hoog- en laagspanning, automatisatie, ventilatie, camera's, telefonie, omroepinstallaties, netwerk ...
Het Beverentunnel-project vormt een uitstekende gelegenheid om jouw carrière binnen Equans een vliegende start te geven. Dit veelzijdige project, met talrijke uitdagingen, biedt de mogelijkheid om aanzienlijke ervaring op te doen in alle facetten van de job. Dagelijks zullen er tienduizenden mensen gebruik maken van de infrastructuur waaraan je hebt meegewerkt. Bovendien staan er nog diverse andere omvangrijke infrastructuurprojecten op de planning.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
- eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand, vakantiegeld
- leasewagen (met tankkaart)
- smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
- ADV-dagen, thuiswerk
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Eva Rowies – eva.rowies@equans.com
Assistant Project Manager - Project Beverentunnel
Voor het renovatieproject van de Beverentunnel gelegen op de R2, het noordelijke deel van de Antwerpse ring in het havengebied, zoeken wij een Assistant Project Manager.
Ben je op zoek naar een functie waar je projectmatig kan werken en hierin, steeds in samenwerking met en ondersteund door de Project Manager, verder kan evolueren? Lees dan zeker verder!
Wat houdt deze job precies in?
- je verzorgt de nodige projectadministratie zoals veiligheidsdossier, projectplan, technische fiches, budgetten en meetstaten
- je stelt bestelbonnen op en beheert en controleert de bestellingen
- je verzorgt de communicatie met de klant(en), leveranciers, onderaannemers en internen
- je werk vlot en efficiënt samen met collega’s
- je woont werfvergaderingen bij
- je ontvangt en analyseert offertes en lastenboeken
- je beheert verrekeningen
- je beheert de interfaces tussen verschillende technieken
Beschik je over onderstaande troeven? Solliciteer dan snel!
- je bezit een masterdiploma in elektromechanica
- een eerste ervaring in een technische projectomgeving is een troef maar geen must
- je kan werken met de meest gebruikte Microsoft Office-programma’s zoals Word en Excel, maar meer geavanceerde ICT-kennis (Project, SharePoint, VBA, PowerShell, Python ...) wordt zeker geapprecieerd.
- je bent zeer gedreven, hands-on en pragmatisch ingesteld
- je hebt een autonome manier van werken in een teamgeoriënteerde organisatie
- je vertoont sterke affiniteit met de werf en praktische uitvoering
- je hebt een rijbewijs B
Samen met enkele elektromechanische, infra- en civiele partners zal Equans de 1070-meter lange Beverentunnel volledig renoveren, in lijn met de Europese richtlijnen voor tunnelveiligheid en klaar voor de klimaat- en energie-uitdagingen van de toekomst. Hierbij mag je denken aan alle mogelijke elektromechanische technieken zoals hoog- en laagspanning, automatisatie, ventilatie, camera's, telefonie, omroepinstallaties, netwerk ...
Het Beverentunnel-project vormt een uitstekende gelegenheid om jouw carrière binnen Equans een vliegende start te geven. Dit veelzijdige project, met talrijke uitdagingen, biedt de mogelijkheid om aanzienlijke ervaring op te doen in alle facetten van de job. Dagelijks zullen er tienduizenden mensen gebruik maken van de infrastructuur waaraan je hebt meegewerkt. Bovendien staan er nog diverse andere omvangrijke infrastructuurprojecten op de planning.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
- eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand, vakantiegeld
- leasewagen (met tankkaart)
- smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
- ADV-dagen, thuiswerk
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Eva Rowies – eva.rowies@equans.com
Project Site Coördinator - Project Beverentunnel
Voor het renovatieproject van de Beverentunnel gelegen op de R2, het noordelijke deel van de Antwerpse ring in het havengebied, zoeken wij een Project Site Coördinator.
Je staat binnen deze totaalrenovatie in voor de volledige organisatie van de aan jou toegewezen techniek(en).
Wat houdt deze job precies in?
- in een eerste fase ben je verantwoordelijk voor het opmaken van studiedocumenten (technische specificaties evenals concept- en uitvoeringsplannen) van de aan jou toegewezen elektrische systemen in de tunnel. Dit doe je in nauwe samenwerking met het Engineering Office
- je verzorgt de noodzakelijke mondelinge en schriftelijke communicatie met de Project Manager en betrokken partijen op de werf, alsook de rapportage naar de klant toe
- je geeft leiding aan medewerkers en je superviseert de onderaannemers en leveranciers
- je staat in voor de volledige organisatie van jouw deelsystemen en zoekt continu naar verbeteringen en optimalisaties
- je beheert en bewaakt de veiligheid en kwaliteit op de werf
- je neemt de leiding over inbedrijfnames en coördineert alle betrokken partijen
- je rapporteert aan de Project Manager en fungeert dagdagelijks als zijn/haar rechterhand
Beschik je over onderstaande troeven? Solliciteer dan snel!
- je bent industrieel- of burgerlijk ingenieur elektriciteit of elektromechanica
- een 2-tal jaar werkervaring is een pluspunt maar geen must
- je kan werken met de meest gebruikte Microsoft Office-programma’s zoals Word en Excel, maar meer geavanceerde ICT-kennis (Project, SharePoint, VBA, PowerShell, Python ...) wordt zeker geapprecieerd
- je bent zeer gedreven, hands-on en pragmatisch ingesteld
- je hebt een autonome manier van werken in een teamgeoriënteerde organisatie
- je stijl van communicatie laat toe om zowel doeltreffend leiding te geven aan werfpersoneel, als op een gepaste manier te communiceren met de klant, de hiërarchie en de onderaannemers
- je vertoont sterke affiniteit met de werf en praktische uitvoering
- je bent een geboren leider die zijn/haar teamleden weet te inspireren om kwalitatief en rendementsvol werk af te leveren. Dit alles op een kordate en veilige manier
- jouw sterk analysevermogen stelt jou in staat snel en correct situaties in te schatten, en het overzicht te houden in complexe zaken
- je hebt een rijbewijs B
Samen met enkele elektromechanische, infra- en civiele partners zal Equans de 1070-meter lange Beverentunnel volledig renoveren, in lijn met de Europese richtlijnen voor tunnelveiligheid en klaar voor de klimaat- en energie-uitdagingen van de toekomst. Hierbij mag je denken aan alle mogelijke elektromechanische technieken zoals hoog- en laagspanning, automatisatie, ventilatie, camera's, telefonie, omroepinstallaties, netwerk ...
Het Beverentunnel-project vormt een uitstekende gelegenheid om jouw carrière binnen Equans een vliegende start te geven. Dit veelzijdige project, met talrijke uitdagingen, biedt de mogelijkheid om aanzienlijke ervaring op te doen in alle facetten van de job. Dagelijks zullen er tienduizenden mensen gebruik maken van de infrastructuur waaraan je hebt meegewerkt. Bovendien staan er nog diverse andere omvangrijke infrastructuurprojecten op de planning.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
- eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand, vakantiegeld
- leasewagen (met tankkaart)
- smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
- ADV-dagen, thuiswerk
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Eva Rowies – eva.rowies@equans.com
Department Manager - Underground & Connections
To reinforce our department Underground & Connections (turnover 40 M€, headcount 300 FTE’s) within the division Networks, we are looking for an experienced technical manager to take on the position of Department Manager. Your work locations are Fleurus, Braine l’Alleud, Basècles, Haren and Wetteren.
As a Department Manager, you plan, organize, lead, coordinate and control all offers, projects and related business activities of the department concerned, in order to reach the targeted objectives from a commercial, customer relationship, project implementation, financial turnover, budget, profit and resources management point of view. HSEQ aspects are also a priority (safety first). You have the full responsibility of P&L with the support of some divisional or corporate services (HR, Purchase, Legal, etc.). You manage and coordinate these activities in the context of the Group strategy and within the set framework for one’s specific department.
Your main accountabilities:
- strategy:
- you define and implement the business strategy & vision for your department in alignment with the general Group strategies
- HSEQ:
- your ambition is to reach the highest HSEQ standards on your projects and within your department and you put an organization in place in order to do so
- synergies:
- you stimulate cross-departmental, -divisional, -entity collaboration on offers and projects
- commercial & business development:
- you stimulate and encourage the development of services & markets. In contact with clients, you lead the negotiations for major contracts
- you lead the commercial activities of your department
- in cooperation with your technical teams, you are accountable for the technical solutions that you will integrate in your offers and later, in the realization of the projects
- business supervision:
- you define, follow-up and achieve the commercial, financial, servicing and development targets. You implement and supervise the agreed actions during business reviews, etc. in order to achieve the departmental strategy
- profitability optimization:
- you maximize business performance for the short and long term
- team leadership and people management:
- you lead and coordinate the HR related activities within your department and ensure cohesion between your teams
- within your department, you manage a diversity of teams: an Operational, Engineering, Project, Tendering, Sales and Contract & Risk Management team
- you develop a middle and long term HR-strategy taking into account the age pyramid, the competence needs of your department and the hiring possibilities, in cooperation with the HR organization
What do you need?
- master in engineering is required and electromechanical background is a nice to have
- experience of 5 to 10 years in one of our activities. Also 10 years of experience in a project driven environment (incl. specific HSEQ-aspects) is required
- experiences in EPC-projects is a positive point
- contract management experience is a positive point
- experience in people management is needed (experience with more than 200 persons on own payroll should be a real added value) & proven leadership skills incl. good understanding of HR related topics
- you can demonstrate a deep experience in risk management
- knowledge in maintenance activities is a nice to have
- knowledge of public market (in Belgium) is a positive point
- business acumen and clear client/commercial focus & vision is needed
- financial insights on business related topics & experience in P&L responsibility is a must
- you have a high interest for all innovative solutions in the energy efficiency world. You are motivated to implement realistic solutions
- you are able to work in a constructive way in a cross-departmental environment and across Equans entities
- you are result & client oriented as well as flexible, motivated, enthusiastic and stress resistant
- you have a very high level of business spirit
- you have the ability to work in team with the numerous players of the Equans organization: Logistics, HR, Legal, Procurement,…
- good level in French/Dutch & English is required
Want to tackle tomorrow’s multi-technical challenges with us?
Then join our experts in the various innovative and exciting projects of Equans. You get the opportunity to use your technical skills as well as to discover cutting-edge technologies and help customers in the 3 major transitions of today: the energy transition, the industrial transition and the digital transition.
Joining Equans is more than that! You also get:
- a competitive salary in line with your education and experience
- interesting training and career opportunities
- group-, hospitalization-, disability insurance
- eco & meal vouchers, representation allowance, 13th month, holiday pay
- lease car (with fuel card)
- smartphone with subscription, laptop, internet fee
- additional paid leave, homeworking
We are looking forward to meeting you!
Are you interested in this position and do you have questions? Please contact our HR colleague Eva Rowies – eva.rowies@equans.com
Department Manager
To build a talentpool of future prospects, we are looking for experienced technical managers to take on a position of Department Manager.
As a Department Manager, you plan, organize, lead, coordinate and control all offers, projects and related business activities of the department concerned, in order to reach the targeted objectives from a commercial, customer relationship, project implementation, financial turnover, budget, profit and resources management point of view. HSEQ aspects are also a priority (safety first). You have the full responsibility of P&L with the support of some divisional or corporate services (HR, Purchase, Legal, etc.). You manage and coordinate these activities in the context of the group strategy and within the set framework for one's specific department.
Your main accountabilities:
- strategy:
- you define and implement the business strategy & vision for your department in alignment with the general group strategies
- HSEQ:
- your ambition is to reach the highest HSEQ standards on your projects and within your department and you put an organization in place in order to do so
- synergies:
- you stimulate cross-departmental, -divisional, -entity collaboration on offers and projects
- commercial & business development:
- you stimulate and encourage the development of services & markets. In contact with clients, you lead the negotiations for major contracts
- you lead the commercial activities of your department
- in cooperation with your technical teams, you are accountable for the technical solutions that you will integrate in your offers and later, in the realization of the projects
- business supervision:
- you define, follow-up and achieve the commercial, financial, servicing and development targets. You implement and supervise the agreed actions during business reviews, etc. in order to achieve the departmental strategy
- profitability optimization:
- you maximize business performance for the short and long term
- team leadership and people management:
- you lead and coordinate the HR related activities within your department and ensure cohesion between your teams
- within your department, you manage a diversity of teams: an Operational, Engineering, Project, Tendering, Sales and Contract & Risk Management team
- you develop a middle and long term HR-strategy taking into account the age pyramid, the competence needs of your department and the hiring possibilities, in cooperation with the HR organization
What do you need?
- master in engineering is required and electromechanical background is a nice to have
- experience of 5 to 10 years in one of our activities (Smart Buildings, Industry, Infra). Also 10 years of experience in a project driven environment (incl. specific HSEQ-aspects) is required
- experiences in EPC-projects is required
- contract management experience is a must
- experience in people management is needed (experience with more than 50 persons on own payroll should be a real added value ) & proven leadership skills incl. good understanding of HR related topics
- you can demonstrate a deep experience in risk management
- knowledge in maintenance activities is a nice to have
- knowledge of public market (e.g.: in Belgium, France, Netherlands and Germany) is a positive point
- business acumen and clear client/commercial focus & vision is needed
- financial insights on business related topics & experience in P&L responsibility is a must
- you have a high interest for all innovative solutions in the energy efficiency world. You are motivated to implement realistic solutions
- you are able to work in a constructive way in a cross-departmental environment and across Equans entities
- you are result & client oriented as well as flexible, motivated, enthusiastic and stress resistant
- you have a very high level of business spirit
- you have the ability to work in team with the numerous players of the Equans organization: Logistics, HR, Legal, Procurement,…
- good level in French/Dutch & English is required
Want to tackle tomorrow’s multi-technical challenges with us?
Then join our experts in the various innovative and exciting projects of Equans. You get the opportunity to use your technical skills as well as to discover cutting-edge technologies and help customers in the 3 major transitions of today: the energy transition, the industrial transition and the digital transition.
Joining Equans is more than that! You also get:
- a competitive salary in line with your education and experience
- interesting training and career opportunities
- group-, hospitalization insurance
- eco & meal vouchers, representation allowance
- lease car (with fuel card), bicycle lease plan
- smartphone with subscription, laptop, internet fee
- additional paid leave, homeworking
We are looking forward to meeting you!
Are you interested in this position and do you have questions? Please contact our HR colleague Eva Rowies – eva.rowies@equans.com
Division Manager - Industry North
Equans zoekt een Division Manager - Industry North. Je zal actief zijn in Antwerpen (Aartselaar/Zwijndrecht), met regelmatige reizen in België.
Jouw rol
In het kader van de BU-strategie en binnen het vastgestelde kader voor de specifieke divisie: plan, organiseer, leid, coördineer en controleer je alle projecten en gerelateerde zakelijke activiteiten van de betreffende divisie, om de beoogde doelstellingen te bereiken vanuit verschillende perspectieven: commercieel, klantrelatie, projectimplementatie, financiële omzet, budget, kosten, winst en middelenmanagement.
De job in details:
- strategie: de bedrijfsstrategie voor de divisie definiëren. De Equans-strategie toepassen door deze te vertalen naar de specifieke realiteit van de divisie (regionaal/lokaal niveau)
- commerciële & zakelijke ontwikkeling: stimuleren en aanmoedigen de ontwikkeling van oplossingen, diensten & markten. Het adviserende verkoopproces aansturen en belangrijke onderhandelingen leiden
- bedrijfssupervisie: de commerciële, service- en ontwikkelingsdoelstellingen bepalen, opvolgen en behalen. De overeengekomen acties controleren en aanpassen om het strategische plan van de divisie te bereiken
- interactie over klant- en eigen claimmanagement
- optimalisatie van winstgevendheid: bedrijfsprestaties maximaliseren, groei stimuleren
- toezicht houden op personeelsbehoeften in functie van projectwerklast en productiviteit
- teamleiderschap: leiden, coördineren en zorgen voor samenhang tussen de teams van alle rapporterende afdelingen (lijnmanagement)
- samenwerking in matrixmanagement met Finance, IT, HR, Dispatching, Contract Management, Logistiek …
- P&L-beheer:
- jaarlijks budget en rapportage voor de divisie instellen
- robuuste bedrijfsplannen definiëren en leveren, en beloftes nakomen
- MT-team divisie (operationeel en commercieel) beheren en aansturen
- ontwikkeling van aanbod:
- het strategische plan van Equans vertalen naar een klantstrategie voor de eigen divisie, platformen identificeren om innovatieve en geavanceerde oplossingen te pushen en beheren van de prestaties van Equans-diensten op klantniveau (binnen de divisie)
- beheer middelen:
- optimale inzet en organisatie van operationele teams naar (nieuwe) behoeften van de divisie en de werklast
- een gezamenlijk team en identiteit bouwen op het niveau van de divisie, de moraal en motivatie van werknemers verhogen
- competentiecentra beheren en sturen om andere divisies te bedienen
- samenwerking:
- bijdragen aan het strategische plan van Equans en transversale synergie genereren
- optimaliseren van de resourceallocatie op het niveau van de divisie
- veiligheid:
- sterke persoonlijke betrokkenheid bij HSS
- veiligheidsbewustzijn tonen en zichtbaarheid op het veld aanmoedigen
- interne interfaces:
- Equans Belux managementteam
- operationele entiteiten en ondersteunende functies van Equans
- Equans groep
- sociale relaties, vakbonden
- samenwerking met andere divisies
- externe interfaces:
- partners, belanghebbenden en autoriteiten
- belangrijke klanten van B2B en Energiediensten binnen de BU
Uitdagingen van de positie
- waarde creëren, ondanks de concurrentiedruk op marges
- implementeren van een nieuwe commerciële mentaliteit, kijken naar prestaties vanuit een E2E-klantperspectief, het bevorderen van cross-selling en het ondersteunen van de ontwikkeling van geavanceerdere aanbiedingen
- zorgen voor en anticiperen op markttrends en -eisen, bijvoorbeeld in digitalisering, door mensen te verbinden, kennis afgeleid van gegevens beschikbaar te maken en nieuwe oplossingen voor klanten te creëren
- Operational and Commercial Excellence bevorderen en bereiken
- talent en expertise detecteren en ontwikkelen, zorgen voor talentbehoud
- de verandering dragen en beheren terwijl de organisatie overgaat naar het nieuwe model
- het team en de identiteit opbouwen, teams met verschillende vaardigheden, achtergronden en gevoelens van verbondenheid integreren
- strategische complementaire partnerschappen opbouwen om grote projecten aan te besteden
Wat heb je nodig?
- masterdiploma/+10 jaar ervaring in technische, commerciële & managementactiviteiten gerelateerd aan energiediensten en industriële infrastructuur
- 10 jaar algemene professionele ervaring en ervaring op relevant managementniveau
- ervaring met change management
- bewezen staat van dienst in het verbeteren van veiligheidsnormen
- basiservaring in P&L-leiderschap
- ervaring in project management
- goede kennis van de energiesector
- gevestigde leiderschapscompetenties, interpersoonlijke communicatie- en change managementvaardigheden, effectief animeren/delegeren/controleren, en het creëren van een interactieve teamgeest
- teams van klantgerichte sterke presteerders opbouwen en onderhouden
- mensen overtuigen, motiveren en onderhandelen door anderen te beïnvloeden
- oplossingen zien in plaats van problemen, geesten samenbrengen voor pragmatische uitvoering
- mensen verantwoordelijk houden, prestaties op laag niveau aanpakken
- teamwerk
- analytisch/synthetisch
- multiculturele vaardigheden
- prestatie- en resultaatgericht
- vloeiende communicatie in het Frans, Nederlands en Engels
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
- eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand, vakantiegeld
- leasewagen (met tankkaart)
- smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
- ADV-dagen, thuiswerk
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Eva Rowies – eva.rowies@equans.com
Assistant Project Manager - Lines
Equans zoekt een Assistent Project Manager voor de afdeling Lines in Haren.
Wat houdt deze job precies in?
- opmaak technische offerten (verzamelen van de nodige documenten, plannen …)
- opvolging van de werven in het algemeen: opmaak (bestellen van materiaal …) en bezoek
- je zorgt ervoor dat de veiligheidsprocedures in orde zijn
- je zorgt ervoor dat de kwaliteitsprocedures opgevolgd zijn
- je bent de contactpersoon voor de arbeiders op de werven
- je doet de eerste controle van de facturen van de leveranciers, opmaak van de saldo’s en opvolging van de rappels
- opmaak van de werfdossiers (nodige documenten en formulieren opmaken en voorbereiden)
Wat heb je nodig?
- je hebt minimum een bachelordiploma of gelijkwaardig door ervaring in een technische richting (bouw, elektriciteit, elektromechanisch ...)
- je kan plannen en bouwtekeningen lezen
- je kan vlot werken met Microsoft Office (Excel/Word)
- je zorgt voor het afleveren van kwalitatief werk
- je houdt van uitdagingen
- je hebt zin voor verantwoordelijkheid, je kan de leiding nemen en op een correcte manier organiseren en plannen
- je bent klantgericht en werkt graag samen met verschillende betrokken partijen
- je kan vlot zelfstandig werken maar ook in team
- je bent dynamisch, gemotiveerd, creatief en durft om initiatief te nemen
- je bent vlot in het Nederlands met goede kennis van het Frans
De divisie Networks is actief binnen drie domeinen:
- Lines
- installatie en onderhoud van hoogspanningslijnen
- assemblage en montage van hoogspanningsmasten
- Substations
- ontwikkeling en installatie van onderstations
- Underground
- aanleg van funderingen voor hoogspanningsmasten
Het departement Lines installeert, onderhoudt en herstelt hoogspanningslijnen (70 tot 400 kV).
Daarnaast assembleren en monteren ze ook hoogspanningsmasten (30 tot 260m).
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
- eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand, vakantiegeld
- leasewagen (met tankkaart)
- smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
- ADV-dagen, thuiswerk
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Eva Rowies - eva.rowies@equans.com
Project Manager - Lines
Equans zoekt een Project Manager voor de afdeling Lines in Haren.
Wat houdt deze job precies in?
Je bent verantwoordelijk voor de goede opvolging van jouw projecten. Dit omvat onder meer:
- calculatie en offerteopmaak van verschillende projecten
- contacten en onderhandelingen met de klanten
- beheer en opvolging van leveranciers en onderaannemers
- realisatie van de contracten, door het bepalen van de organisatie, de werfbezetting, de middelen en methodes, teneinde het contract met voldoening voor de klant uit te voeren en de vooropgestelde financiële marges te behalen
- beheer van:
- planning
- kwaliteit en veiligheid
- uitgaven en inkomsten
- rendementsopvolging
Wat heb je nodig?
- je hebt een diploma industrieel of burgerlijk ingenieur; of gelijkwaardig door een relevante ervaring in een industriële project management wereld
- je hebt minimaal drie jaar ervaring als project manager en teamleider
- informaticavaardigheden: kennis van de courante Office-toepassingen
- je kunt montage- en bouwtekeningen lezen
- je beschikt over een zeer goed technisch en organisatorisch inzicht
- in je communicatie met klanten en leveranciers denk je steeds om de lange termijn
- als coach ben je motiverend en enthousiast t.o.v. je collega’s. Als budgetbeheerder heb je vooral oog voor rendement en naakte resultaten
- leidinggevende capaciteiten en sociale vaardigheden
- je kan zowel in team als zelfstandig werken
- je bent contactvaardig en resultaatgericht
- talenkennis: tweetalig Nederlands/Frans
De divisie Networks is actief binnen drie domeinen:
- Lines
- installatie en onderhoud van hoogspanningslijnen
- assemblage en montage van hoogspanningsmasten
- Substations
- ontwikkeling en installatie van onderstations
- Underground
- aanleg van funderingen voor hoogspanningsmasten
Het departement Lines installeert, onderhoudt en herstelt hoogspanningslijnen (70 tot 400 kV).
Daarnaast assembleren en monteren we ook hoogspanningsmasten (30 tot 260m).
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
- eco- & maaltijdcheques, representatievergoeding, 13de maand, vakantiegeld
- leasewagen (met tankkaart)
- smartphone met abonnement, laptop, internetvergoeding
- ADV-dagen, thuiswerk
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Eva Rowies - eva.rowies@equans.com
Project Manager (Offshore Wind, Maintenance & Monitoring)
Om onze offshore wind-ambities uit te breiden en onze teams op bestaande projecten te versterken, zoeken we een Project Manager Maintenance & Monitoring Offshore Services (Hoboken).
In deze functie werk je binnen de afdeling Monitoring & Maintenance.
Je geeft leiding aan verschillende offshore teams die werken aan de offshore wind balans van de bedrijfsinstallatie voor interne en externe klanten. De teams bestaan uit interne E/I en mechanische technici in combinatie met gespecialiseerde onderaannemers. Je bent verantwoordelijk voor de planning, voorbereiding en uitvoering van offshore-campagnes, inclusief VGM-naleving, werkvergunningen, werkmethodeverklaringen, logistiek en rapportage met als doel klanten te ontzorgen door steeds uitmuntende kwaliteit te leveren.
Daarnaast assisteer je bij het verwerven van nieuwe business door nieuwe kansen te signaleren, input te leveren voor aanbestedingen, actief Equans Offshore Services te promoten en relaties met klanten te beheren.
Jouw activiteiten:
- verantwoordelijk voor de financiën en technische kwaliteit binnen de uitvoering van multidisciplinaire offshore servicetaken en -projecten
- één of meer projecten tegelijk beheren, meerdere disciplines integreren, projectplannen en -schema's opstellen, de voortgang en het budget bijhouden
- verantwoordelijk voor het financieel beheer, inclusief kostencontrole, hoeveelheidscontrole. Rapporteren volgens de bedrijfsprocedures. adequaat reageren op afwijkingen en waar nodig verhelpen
- leiding geven aan personeel door het te motiveren, te coachen, te stimuleren en hun behoeften te vertegenwoordigen
- toewijzing en planning van taken
- het beheer van de offshorewerkzaamheden op het vlak van vereiste tijdschema's en bemanning, met inbegrip van gespecialiseerde onderaannemers
- ervoor zorgen dat alle offshorewerkzaamheden worden uitgevoerd volgens de plaatselijke regels, voorschriften en procedures. Dit houdt in dat alle offshore-personeel de juiste opleiding en bekwaamheid voor het werkterrein moet hebben
- verantwoordelijk voor het bestellen van materialen, middelen, onderdelen enz. in samenwerking met de aankoopafdeling
- deelnemen aan entiteitsoverstijgende projecten waarbij de specifieke kennis van de afdeling waardevol is voor het behalen van succes
- verantwoordelijk voor kwaliteit, veiligheid en milieu binnen de dienstverlening. Ervoor zorgen dat de bedrijfs- en wettelijke regels en voorschriften worden nageleefd
- een extern netwerk van klanten en leveranciers onderhouden en uitbreiden, permanente vertegenwoordiging van de Equans-bedrijven
- ondersteuning bij de voorbereiding van aanbestedingen. Kostprijsberekening, voorbereiding van ondersteunende documentatie, zoals beheersplannen, onderhoudsplannen, logistieke oplossingen en serviceschema's
- deelnemen aan de 24/7 wachtdienst Offshore Services Renewables
- je rapporteert rechtstreeks aan de Operations Manager Offshore Services
Wat heb je nodig?
- een hoge of universitaire graad in elektrotechniek, werktuigbouwkunde, maritieme techniek of een vergelijkbare discipline
- kennis en ervaring (+5 jaar) in het beheer van offshoreprojecten, bij voorkeur in onderhoud en services
- uitgebreide ervaring op het technische gebied van offshore elektrotechniek/werktuigbouwkunde
- ervaring met het beheer van contracten
- hands-on mentaliteit, bereid om een breed scala aan activiteiten op te pakken van werkvoorbereiding tot contractbeheer
- het vermogen om meerdere gegevensbronnen te analyseren, verbanden te leggen en oplossingen van hoge kwaliteit te creëren, waarbij prioriteit wordt gegeven aan de belangrijkste problemen en gevolgen
- het vermogen om nieuwe concepten snel te begrijpen en vertrouwd te raken met een reeks onderwerpen
- je toont initiatief, je bent overtuigend, een zelfstarter en bereid om bij te dragen aan uitbreiding naar nieuwe initiatieven
- je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en bent in staat activiteiten te organiseren en te plannen
- je bent dynamisch, enthousiast, intrinsiek gemotiveerd, je neemt je verantwoordelijkheid en eigenaarschap (engagement); geen 'nine-to-five mentaliteit'
- je bent in staat om functioneel leiding te geven aan (een team van) technici/onderaannemers en je bent zelf een teamspeler
- de bereidheid om te reizen en de mogelijkheid om af en toe offshore activa te bezoeken
- je spreekt vloeiend Nederlands en Engels, zowel mondeling als schriftelijk
De afdeling Monitoring & Maintenance is verantwoordelijk voor de uitvoering van offshore wind service contracten, m.a.w. volledige monitoring en multidisciplinaire onderhoudsdiensten voor volledige offshore windparken. Dit omvat het toezicht op en het onderhoud van onderstations, windturbines, hardware, software, laag-, midden- en hoogspanning en hulpinstallaties.
Daarnaast is deze afdeling verantwoordelijk voor een deel van de offshore commissioning en garantieafhandeling van door Equans gebouwde Offshore Substations.
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- groeps-, hospitalisatie-, invaliditeitsverzekering
- eco- & maaltijdcheques
- leasewagen (met tankkaart)
- smartphone met abonnement, laptop
- ADV-dagen, anciёnniteitsverlof, thuiswerk
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Ben je geïnteresseerd in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Annick Verelst - 0478 88 63 34