Marketing & Communication Lead
Wat als de marketing- en communicatiestrategie van Equans in jouw handen lag?
Gevestigd in Brussel, is Equans een jong merk dat het licht zag in 2021, maar dat steunt op meer dan 70 jaar ervaring in multitechnische installaties en onderhoudsdiensten. In het kader van deze recente rebranding, willen we een duidelijke marketing en communicatiestrategie opzetten en uitwerken om het nieuwe merk op de B2B markt te positioneren.
Op basis van de commerciële strategie en prioriteiten voor elk klantensegment, moet een aangepast marketing communicatieplan voorbereid en uitgevoerd worden. We zijn op zoek naar een enthousiaste MarComm’er die deze uitdaging samen met ons team wil aangaan.
Als Marketing & Communication Lead vertaal jij ons verhaal:
- je stippelt een marketing communicatieplan uit gebaseerd op de globale communicatiestrategie van Equans Belux en de specifieke strategieën van de diverse klantensegmenten
- je ontwikkelt het nodige materiaal om een effectieve en impactvolle communicatie naar klanten en prospecten mogelijk te maken: presentaties, brochures, webpagina’s, mailings …
- je definieert de op te volgen KPI’s m.b.t. de impact en return van de acties
- je organiseert in samenwerking met de Event manager klantenevents om onze producten en diensten te promoten
- om dit te realiseren:
- bouw je een intern netwerk uit, waarbij je luistert naar de noden van de operationele teams, deze aftoetst met de prioriteiten en strategie van het bedrijf en concrete communicatieacties voorstelt
- werk je nauw samen met externe partners en de collega’s in het team: interne com., content, pers, digital, events
Spreek deze job jou aan? Kan jij volgende troeven tot jouw Equans-DNA rekenen?
- eerste ervaring in marketing/communicatie
- ervaring in een B2B context is een pluspunt
- basiskennis grafische software (Adobe Photoshop, Canva …)
- vlotte pen
- hands-on en projectmatige aanpak
- positieve team player
- creatieve en out-of-the box mindset
- goede kennis van Nederlands & Frans
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- afhankelijk van jouw functie ook tal van voordelen zoals maaltijdcheques, een sociaal abonnement, hospitalisatie- & groepsverzekering
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- …
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Savannah Koslowski - 02 371 19 52 - savannah.koslowski@external.equans.com - linkedin.com/in/savannahkoslowski
Employer Branding Manager
Wat als jij onze Belux Employer Branding Manager zou worden?
Equans is een jong merk dat het licht zag in 2021, maar dat steunt op meer dan 70 jaar ervaring in multitechnische installaties en onderhoudsdiensten. Om onze projecten tot een goed einde te brengen zoeken we ieder jaar meer dan 800 nieuwe collega’s, zowel arbeiders als bedienden, voornamelijk met een technische achtergrond.
Binnen deze context willen we een duidelijke Employer Branding strategie opzetten en uitwerken om het nieuwe merk op de arbeidsmarkt te positioneren en kandidaten aan te trekken. We zijn op zoek naar een enthousiaste Employer Branding specialist die deze uitdaging samen met ons team wil aangaan.
Hoe zal jouw dag eruit zien?
- op basis van ons employer brand framework bouw je de Equans employer brand awareness op
- EVP’s kennen voor jou geen geheimen, je bent in staat ze toe te passen op bestaande en nieuw te creëren Employer Branding tools en materiaal
- je bepaalt de ideale candidate experience, gaat samen met Recruitment aan de slag om deze in het huidige proces te verbeteren en te personaliseren naar onze huidige brand
- je beheert de globale corporate communicatie-strategie met een lokale employer branding in België
- je werkt in het communicatieteam mee aan de realisatie van de globale doelstellingen
- je implementeert het globale mediaplan en evalueert nieuwe voorstellen van de mediapartners en regie samen met recruitment
- je zet ad hoc media-campagnes op en volgt ze op van A tot Z;van het schrijven van briefings, de coördinatie met de creatieve- en media-agentschappen tot het communiceren van de resultaten
- je coördineert de creatie van specifieke content en supports zoals video’s, banners, foto’s en artikels voor onze verschillende key jobprofielen
- je onderhoudt en waakt over de branding van de verschillende job websites, jobboards en social mediaplatformen
- je geeft ondersteuning waar nodig bij de jobdays, jobbeurzen en andere events
- je levert goodies, standen, roll-ups, advertenties, logo’s aan gelinkt aan concrete acties zoals jobfairs
- je helpt bij concrete vragen van HR en recruitment
- je geeft ondersteuning aan het employer ambassador netwerk en in het bijzonder het activeren van de eigen medewerkers om mee te helpen de geschikte talenten te vinden
- je helpt mee de onboarding te realiseren van de nieuwe hires
- je onderhoudt goede relaties met de recruitment ploeg en de externe partners en neemt deel aan wekelijkse status-meetings
- je waak over het globale mediabudget, de betaling van de leveranciers en geeft updates per kwartaal
Met volgende competenties & talenten kan jij als Employer Branding Manager het verschil maken bij Equans:
- je bezit minstens een bachelor diploma in Communicatie of Marketing
- je hebt een goede kennis van marketing en branding, en in het bijzonder digitale marketing. Employer Branding ervaring is een plus
- je bent vertrouwd met de uitdagingen van een technisch bedrijf zoals het onze, en in het bijzonder de recruitment challenge
- je bezit technische/zakelijke vaardigheden voor de Office 365 tools
- strategisch management schrikt je niet af maar je bent tevens hands-on
- je bent een goede planner en project manager
- je kan je snel inwerken
- je bent communicatief en resultaatgedreven
- je bent creatief, flexibel en stressbestendig: Je bent in staat je aanpak en doelstellingen aan te passen in een snel veranderende omgeving
- je hebt een uitstekende kennis van het Nederlands, Frans en Engels
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.
Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie.
Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- afhankelijk van jouw functie ook tal van voordelen zoals maaltijdcheques, een sociaal abonnement, hospitalisatie- & groepsverzekering
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- …
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten!
Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Savannah Koslowski - 02 371 19 52 - savannah.koslowski@external.equans.com - linkedin.com/in/savannahkoslowski
Bid Writer
Word jij onmiddellijk enthousiast van het schrijven van overtuigende biedingsteksten? Ben jij een expert in het vertalen van de wensen de klant naar een overtuigend aanbod? Equans zoekt een Bid Writer voor de site in Hoboken.
Ontdek deze professionele uitdaging en solliciteer nu!
Equans is marktleider in de levering van hoogspanningsplatformen voor de offshore wind-industrie en heeft de ambitie om haar aanbestedingsproces te professionaliseren.Aangezien schrijven jouw specialiteit is, lever je een belangrijke bijdrage aan dit professionaliseringsproces en zal je samen met het Tenderteam de technische complexiteit van het bouwen van een Offshore Substation vertalen naar een begrijpelijke en overtuigende verhaallijn voor de klant. Aangezien we een internationaal klantenbestand hebben, zal bijna alle schriftelijke communicatie in het Engels worden opgesteld (maar dat zal voor jou geen probleem zijn!). Binnen het team kan je (op professioneel technisch niveau) in het Engels communiceren, waarbij een praktische kennis van het Nederlands en/of Frans een echt voordeel is (andere talen zijn een mooie troef!).
Wat zoeken we?
Je kan effectieve, beknopte en overtuigende teksten schrijven onder druk, aangezien we werken met deadlines. Het vermogen om te werken in teamverband en nauwkeurige informatie van hoge kwaliteit te verkrijgen van alle belanghebbenden bij de aanbesteding om de biedingstekst op te stellen, is van essentieel belang. Je kan feitelijke informatie uit interne en externe technische bronnen verzamelen en samenvoegen tot documenten die aan de eisen van de klant voldoen en onze oplossing op een interessante en volledige manier uitleggen.Je hebt aantoonbare ervaring met het schrijven van aanbestedingsdocumentatie in een complexe sector (olie en gas, hernieuwbare energie, bouw enz.) en begrijpt het proces van het vertalen van complexe technische informatie in begrijpelijke en overtuigende documentatie. Overzicht van de vereiste vaardigheden:
- ervaring in een technische sector (olie en gas, bouw, hernieuwbare energie enz.)
- bewezen betrokkenheid bij het Bid team en aantoonbare ervaring in het schrijven van biedingsteksten
- je hebt uitstekende lees- en schrijfvaardigheden, met een uitgebreide woordenschat
- je hebt uitstekende vaardigheden in Desktop Publishing
- je hebt een grondige kennis van de software MS Office
- je hebt veel oog voor detail en een uitstekende redactionele en revisievaardigheid
- je houdt van deadlines met effectieve vaardigheden op het gebied van tijdmanagement
- je kan gedijen in een drukke omgeving
- je hebt het vermogen om te multitasken en prioriteiten te stellen
- je bent een uitstekende communicator
- je hebt uitstekende kennis van het Engels (gesproken en geschreven), praktische kennis van het Nederlands of het Frans is een troef
Zin om mee te werken aan de multitechnische uitdagingen van morgen?
Ja? Dan kom je bij Equans terecht in een innovatieve en boeiende werkomgeving met gevarieerde projecten waarin je jouw skills verder kan ontplooien.Je komt in contact met de nieuwste technologieën en helpt onze klanten bij de 3 grote transities van vandaag: de energietransitie, de industriële transitie en de digitale transitie. Een job bij Equans betekent:
- een competitief salaris in lijn met jouw opleiding en ervaring
- afhankelijk van jouw functie ook tal van voordelen zoals maaltijdcheques, een sociaal abonnement, hospitalisatie- & groepsverzekering
- interessante opleidings- en doorgroeimogelijkheden
- …
Wij kijken ernaar uit om jou te ontmoeten! Heb je interesse in deze functie en heb je vragen? Contacteer onze HR-collega Savannah Koslowski - savannah.koslowski@external.equans.com