Administratief Bediende Procurement

EQUANS in Brussel zoekt een Administratief Bediende Procurement.In deze job ben je verantwoordelijk voor het administratief ondersteunende gedeelte van het aankoopproces en de ondersteuning van de Aankoopdienst.  
Jouw verantwoordelijkheden
 Aankooptechnisch:

  • aanmaken van aanvragen tot bestelling (ATB) voor de noden van de Aankoopdienst
  • beheer van de aanvragen en opvolging van de subcontractordatabase
  • dagelijkse opvolging van de inboxen (e-mail)
  • opvolgen afwezigheden teamleden en verificatie & goedkeuring Kronos
  • documentbeheer (templates, lijsten, contracten, nota’s …)
  • beheer aanmaak en modificatie subcontractors in SAP (vendor management)
  • beheer modellen en clausules SAP (standaardteksten)
  • actualisatie evaluatiedocumenten in SAP (1x per jaar)
  • actualisatie documenten en contracten op het Procurement Information Platform (Sharepoint)
  • opvolgen van de eindejaars creditnota’s en het informeren van de boekhouding
  • basisvertalingen (NL/FR/ENG)
  • andere administratieve taken  

 Interne & externe relaties:

  • mee onderhouden van interne relaties teneinde een toegevoegde waarde te kunnen creëren voor de interne klanten

 Kwaliteit/veiligheid/milieu:

  • opvolgen en naleven van de geldende procedures binnen het Purchasing departement teneinde een kwaliteitsvolle manier van werken te garanderen
  • handelen in lijn met het Ethisch Handvest van de Groep teneinde de bedrijfswaarden uit te dragen en mee te werken aan een duurzame onderneming

 Financiële aspecten:

  • verantwoordelijk voor de opvolging van de end-of-year bonus en communicatie met de boekhouding

 Reporting:

  • rapporteren van de vendor management- en Sudoca-statistieken

Expert Lead Buyer (Offshore Wind)

EQUANS, de nieuwe naam van ENGIE Solutions in België, is op zoek naar een Expert Lead Buyer (Offshore Wind) voor Hoboken.Als Expert Lead Buyer ben je van A tot Z verantwoordelijk voor het inkoopproces met betrekking tot de aankoop van materialen en diensten binnen de dienst Offshore. Je bent de business partner binnen je toegewezen departement/categorie voor alle aankoop gerelateerde topics. 
Wat houdt deze professionele uitdaging in?

  • het – tijdig en tegen optimale condities – aankopen volgens het opgestelde aankoopbeleid en volgens de wensen van de interne klanten
  • zoeken van leveranciers en faciliteren/valideren van bestellingen, inclusief het onderhandelen van prijs- en leveringsvoorwaarden en het verzekeren van het correcte wettelijk en ethisch kader
  • afsluiten van contracten met geselecteerde leveranciers in het kader van een project
  • advies geven aan de interne opdrachtgevers met betrekking tot de commerciële en wettelijke aspecten van de aankoop van goederen en diensten
  • correcte relaties met leveranciers en onderaannemers onderhouden
  • beheren van een bepaald aantal aankoopcategorieën
  • potentiële leveranciers selecteren en beoordelen op betrouwbaarheid en kwaliteit
  • rapportering verzorgen met betrekking tot behaalde resultaten, de verwerking en opvolging van de geregistreerde bestellingen en de toepassing van de werkwijzen binnen de afdeling
  • specifiek aankoop gerelateerde opdrachten ter ondersteuning van de algemene werking van de afdeling